Skiftning af bord

Hejsa...

Jeg skal ha skiftet tre bord (bræder) i min kling bygget jolle pga. mindre hul. Jeg har fået af vide at jeg skal lave en skabelon evt i masonit el. lignende.

Vil lige høre om der er nogen der har nogen goede erfaringer de har lyst til at dele ud af, med skiftning af bord??? :?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil være fornuftigt at bruge en skabelon.
Sørg for at du skifter så stort et stykke at der ikke bliver knæk i linierne.

Hvor bor du ?

Jeg ved der i Hjarbæk er mange der arbejder med klinkbygged sjægte og kan deres håndværk... Måske du kan få nogle fif herfra..

I Årøsund ligger Hebøl som er en af de absolut bedste proffere med klinkbyggede både.. Måske et par tips...

I Middelfart har de det gamle værft på den gamle havn her er der også mulighed for at hente noget ekspertise...

I Løgstør ligge limfjordsmuseet der har en masse viden om fjordens både og de har et par sjægte og et par penalhuse.. Og et værksted hvor du sikkert også kan få et tip.

Marienlyst i SKive er en mulighed for at få lidt viden omkring bugning af klinkbyggede joller...

Ved Rinkøbing fjor har de et sted hvor der er samlet en del om fjordenskultur.. også båsbygning. Vestjydskfjordkultur eller noget der ligner noget det vist ;-)

Jeg tror at alle disse steder findes på nettet også og at der er mange andre steder hvor de også kan hjælpe..

Lad os høre mere om projektet...

MVH Njord
Hejsa tak for de gode oplysninger. Min båd ligger faktisk ikke så langt fra hverken hjarbæk, skive eller løgstør så der skulle være rigligt mulighed for at jeg kan få fat i et par eksperter biggrin ! Jeg skal nok skrive tilbage med goede fifs hvis jeg får nogle!

Min ny erhvervet båd er efter sigende en kragejolle fra 30'erne 21 fod. 2.5 m høj og bred, vejer 3 tons. 9 m mast med bermuda rigning. Er ellers i god stand skal selvfølgelig gås efter over det hele og der er et par småting der skal laves, men selve alt traværket er i top. Den har stået i havn under en storm og har banket siden op af havnen så derfor er der gået hul i den, og den har ligget under vand. motoren er kaput og der er hul i siden med jeg satser alligevel på at den inden alt for længe kommer ud at sejle igen. :wink:

Mvh. Anders.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis