Javascript - hvordan er det lige...?

Hej

Er ved at lave en hjemmeside om mine hobbier med flere sider og vil derfor gerne have en menu som .js, så jeg kun skal rette den én gang, hvis der kommer flere links til menuen.
Men hvordan får jeg lige menu.js sat ind så siden selv finder menuen?

Er der nogen, der er hurtige på tasterne? ...har siddet og rodet med det selv og er blevet lidt utålmodigt. :wink:

Tak på forhånd!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har koderne, men kan ikke få min .js-fil til at virke i selve .html-filen. Jeg har kigget lidt på www.eksperten.dk, men kan ikke se 'mit spørgsmål' blive besvaret der heller. :roll: Tror jeg må oprette mig som bruger for at få svar... :wink:
Hvis du har et fjolssikret svar på mit spørgsmål, så må du gerne skrive, ellers takker jeg for din hjælp sp far.

Stina
Køb en bog eller et hæfte om java eller lån den på biblioteket.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Stina

Er det en ekstern .js-fil du vil have inkluderet i dit html?
Citat fra kla

Hej Stina

Er det en ekstern .js-fil du vil have inkluderet i dit html?

Ja, det er egentlig bare en js-fil jeg vil have som ekstern ind i min index html-fil.
Men de gratis coolmenu/ js-menuer man kan få, viser ikke rigtig hvordan jeg deler dem op. Der er noget med at js-filen kun skal være koderne, men hvor skiller det? Jeg har brugt 8 timer efterhånden på eksperten.dk, og har ikke fundet svar endnu. Der står flere steder, at man ikke må stille samme spørgsmål, og jeg kan se, at især én hvæser af folk, der stiller spørgsmål, der bare ligner gamle spørgsmål, så jeg orker ikke at stille spørgmålet der...

Er det noget, du kender til og forstår mit problem? tongue Jeg er lige ved at opgive det...
Annonce
Har du prøvet med "Vis" Kilde i din browser, samt at fiske filerne ud af din internet cache, kender du ikke det så brug lige 4 timer på at finde ud af hvordan man gør det, det er sådan jeg lærte at lave html...js

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg kender udmærket til vis-kilde men det nytter jo ikke noget på min egen side, hvor det ikke er sat op rigtigt. Jeg har ikke set denne menu på andre sider, men har alle koderne. Desuden nytter det ikke altid at vis-kilde, hvis js-filen er gemt er andet sted.

Jeg har selv lært mig html-koder, så jeg er ikke komplet tabt bag en vogn... :wink: javascript er bare noget andet, og lidt rusten for mig, så derfor spørger jeg om hjælp.
.js filerne ligger da i din internet cache og kan kopieres ud....

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ok - her er koderne.
1. Hvad skal jeg gemme som js-fil
2. og hvad skal denne fil hedde
3. hvor meget af det skal jeg putte i min html-index-fil?
4. hvor meget skal i head og hvor meget i body-delen?

Linksene i koderne er eksempler fra det oprindelig freeware-website.
Hej Stina

Du skal gøre følgende:

1) Kopier alt indenfor script-taggene () ind i en ny fil, giv den et sigende navn og gem filen. F.eks. menu.js.
2) Resten af koden lægger du i din html-fil indenfor body-taggene ( ... ).
3) Indenfor head-taggene ( ... ) placerer du følgende, som er en reference til din .js-scriptfil: . (Hvis du har lagt den i en mappe, skal du også henvise til denne mappe).

Prøv det

Mvh
Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis