Indvendig beklædning af ydermur

Den nuværende ydermur består af ca 25 - 30 cm masiv munkesten som vi ønsker at isolere samt en passende beklædning. Vi har set på forskellige løsninger som vi ønsker en kommentar til evt. et bedre forslag.
Løsning 1.
20-30 mm luft, 100 mm isolering + 75 mm multiblokke.
Løsning 2.
20-30 mm luft, 125 mm isolering + 2 lag gips på stålskillet
Løsning 3
20-30 mm luft, 125 mm isolering + 1 lag spånplader og 1 lag gips.

Eller skal vi for at få en stabil væg vælge
fibergips

Peter
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo en smagssag hvilke materialer man bedst/nemmest arbejder med. Isoleringstykkelsen kan jo justeres i alle løsningerne. Personligt kan jeg godt lige at arbejde med gips. men det er noget lort at hænge tunge ting op i.
Løsningen med multiplade lyder god, men den er nok dyr.
Jeg ville lave gipsløsningen. Spånplader undgår jeg helst inde i huset.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej

Allerførst en lille advarsel som gælder ved alle former for indvendig efterisolering af teglstensmure. Der er en risiko for at når den spildvarme der før har været med til at holde muren tør forsvinder øges fugtindholdet i teglstenen og muren frostsprænger.

En god løsning ville være opsætning af 70 mm stållægter 50 mm fra ydervæggen, der isoleres med 50 mm batts bag lægterne og 75 mm i skelettet derefter dampspærre og 2 lag gips.
Eventult maling på ydervæggen ridses/ fjernes så den ikke kommer til at virke som dampspærre nr. 2 i konstruktionen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også