Pindemadder?

Er der mon nogen der har nogle gode fif til "pindemadder", for jeg kan ikke rigtig finde noget spændende, det behøver absolut ikke at være noget "fanzy noget", men blot smage godt, let at lave.

mvh
Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke bare helt almindelige madder skåret ud i små firkanter og holdt sammen med en tandstik.

Der er stor forskel på om du laver det til en børnefødselsdag, eller til en bryllups-reception.

Eks: Rugbrød, leverpostej (tykt lag) og så en agurkdims på toppen, til ungerene. Eller sandwich brød smurt med mayo og pesto, en sammenrullet skive laks og så en oliven øverst hvis det nu skal være lidt pænere.

Man kan også lave helt almindelige sanwich, eks æggesalat, og måske lave dem i tre lag, så skære dem ud så der bliver 9 firkanter af en sanwich, holde dem sammen med en tandstik og så en cherry tomat øverst.

Hvis man vil lave dem runde skal de stikkes ud med en småkageform, og det giver en frygtelig masse spild.

Green

interessant, jeg plejer slet ikke at bruge brød til pindemadderne. men næsten alt kan jo bruges, ost og ananas, skinge og ananas
sherry tomater, oliven, cornichons, mini frikadeller, mango. Jeg bruge sommetider, den dims til at lave pomfritter med for at skære det ud. Nu vi taler om brødet, hvad så med ristet brød med tapanade på.
Eller fyldte vinblade skåret ud i skiver. Hmm der er mange muligheder
Pindemadder uden brød???
Hvad er det så? Bare pålæg rullet sammen med en agurkeskive øverst eller hvad, jeg tror ikke at jeg forstår det.

Green

griner det kan man jo vist godt sige, for det meste kommer man enten en mini frikadelle eller et stykke ost nedderst. man kan så vælge at servere små kiks eller grissini til. Hvis du gerne vil have brød nederst ville jeg prøve at skære noget franskbrød i skiver, dyppe det i mælk og riste det i hvidløgsolie.
Men i både i tyskland og sønderjylland spiser man det altså uden brød.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis