undren vedr. Puch Maxi k udstødning

Hej!

Har lige overtaget en Maxi K fra en kammerat. Og ville idag skifte udstødningen. Da jeg skruede den fast på cylinderen, sad den bagerste del af udstødningen så langt fra bolten til ophænget at disse to slet ikke kunne komme i nærheden af hinanden. For mig virker det som om at svejsningen ved pakningen på udstødningen er skæv.

Nogen der har lign. erfaringer eller oplevelser? Eller evt. ved hvad der er galt, eller hvad jeg gør galt?

På forhånd tak!biggrin

Mvh.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne også være et bagrør fra en anden Puch.

På Maxi sider ophænget ca midt på.. Mange af de gamle Puch, MS50, Monza osv, sidder ophænget længere fremme på bagrøret end det gør på Maxi..

Så det lyder for mig som om det ikke er et bagrør til en Maxi du har sat på..

Mange af Puck udstødninger, er bagrøret er ens i længden, men har ophænget forskelligt placeret. Du kan evt flytte ophænget, men har dårlige erfaringer med det, da svejsning ofte knækker..

Har været Puch ejer/bruger i 23 år
jeg har også lige skiftet udstødning på min puch
du skal bare først sætte udstødningen på ophænget løst og derefter under cylinderen, og så stramme møtrikkerne igennem, så sidder det.
Havde selv samme problem wink
Ok, vil jeg prøve. Takker for hjælpen!
Ja, det er jo rigtigt nok ud, det link du har lagt ind. Men forrøret kan godt spændes fast først og bagrøret sættes bagefter.. Og beslaget skulle passe, vist det sidder det rigtige sted på bagrøret..

Er du sikker på af ophænget sidder i det rigtigte hul..

Kan se at der 4 huller at vælge i mellem.. Mener at det er et af de bagerste huller, der skal bruges til Maxi..
Annonce
Problemet er løst.
Er sikker på at det var den rigtige udstødning. Og ophænget blev spændt op i det rigtige hul. Men der var 3-4 cm fra ophænget ind til bolten, og skulle bruge en del vold for at få det til at sidde.
Så i stedet for at lade det sidde i vildt spænd prøvede jeg i stedet at sætte det gamle forrør på og så ellers sætte alt andet fra den nye udstødning på der - udstødningen sidder nu perfekt og ophænget smuttede lige op på bolten.
Så det virker af alt som om at det nye forrør er en smule skævt i forhold til det gamle.

Den kører fint, så det gamle forrør for lov at blive på.

Mange tak for hjælpen til jer!
cool cool tillykke og god vind medt Puch´en
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis