Hvornår er sidste chance for at pudse gavl før vinter ?

Hej Folkens

Hvornår er sidste chance for at pudse gavl før vinter ? Jeg tænker på om pudset skal have en tørre / hærde tid inden frosten sætter ind.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke bliver et problem, men du skal nok ikke vente for mange måneder biggrin
Du skal bare lige tænke på at det har en hærdingsperiode på 28 dage. Og i den toid må der ikke være frost. Snakkede nemlig med en murer i mandags. Da jeg skal have fuget en skorsten om. Og nej man bruger IKKE sprit i mørtlen.
Jeg er ikke enig med din murer. Der kan accepteres et vist vandindhold ved frost. Og cement hærder selvom der er frost.
Man kan evt. blande varmt vand i mørtlen. Det tager temmelig lang tid før alt vandet er under frysepunktet. Især hvis der blot er tale om lidt nattefrost.

Jeg vil mene at skulle der komme let nattefrost et par dage efter der er pudset, er det fuldstændig uden betydning.
Hård frost gennem store dele af døgnet er en helt anden snak.

Og JO...man kan godt bruge sprit. Dog er der nogle ret begrænsende regler der angår mængder og mørtlens sammensætning.
Det er dog ikke noget jeg vil anbefale.

Men du skal nok se at komme i gang inden alt for længe biggrin

Held og lykke
Nu vi er ved emnet hvad med tyndpus?? jeg skal have filset en del - hvor sent på året kan man gøre det med et ordentligt resultat???
Du skal først sandblæse huset, og så skal det stå ½ år før du kan filtse.
Citat fra morten B M

Du skal først sandblæse huset, og så skal det stå ½ år før du kan filtse.


Mon ikke du mener kan evt. først sandblæse, for det er da ikke noget must.

-Her er flere andre muligheder, alt efter murværkets beskaffenhed.-
Har hørt det med sandblæsningen, mange gange, her den seneste tid.
-Har det noget med en TV udsendelse at gøre- :?:

-Alt andet lige- Nu er det for sent på året at filtse/vandskure.
Så her må blive rige muligheder for at få debatteret/belyst den " rigtige løsning"

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis