Maling af træværk - Hvornår ?

Hej,

Jeg har en del udvendigt træværk som gerne skulle nå at have noget beskyttelse inden vinteren.

Spørgsmålet går på om det er helt galt at male udvendigt på denne tid af året. Jeg ville egentlig have gjort det i foråret, men blev fortalt, at det da ikke var tørt nok.

Sommeren gik så uden, at jeg nåede at få fundet penslerne frem :oops:

P.S. Hvis nogen har kendskab til et sted på Fyn hvor jeg (billigt) kan leje en lift hører jeg meget gerne derom:

Med venlig hilsen

Claus Holm
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej...

Ja nu er jeg jo som tidligere farvehandler(efterhånden en hel del år siden) nok lidt hæmmet af alt det her tekniske man som farvehandler skulle oplyse vedr. salg af træbeskyttelse...

Der er jo alt efter malingens art noget med træets tørhed (som man kan måle med et apperatur som man stikker ind i træet) samt luftfugtighed.

Umiddelbart vil jeg mene at luftfugtigheden er ved at være lidt for høj til at kunne male, men når jeg kigger mig omkring, er der jo masser af håndværkere som er i sving. Så mon ikke også at det afhænger noget af hvilken type maling du har tænkt dig at anvende...

Jeg ville spørge der hvor du køber malingen, eller vente på, at en med praktisk erfaring melder sig her på siden...

Noget helt andet: Da jeg var i farvehandel havde jeg et kæmpe problem når vi nåede til det tidspunkt på året hvor vi solgte træbeskyttelse:

Når jeg skulle sige muk og skimmel forbyggende blev det altid (lige meget hvor meget jeg forsøgte at undgå det) til suk og mimmel forbyggende 8)

Åh ja - det var herlige tider.

hejho
Tak til hejho men er der virkelig ikke flere der vil byde ind på den her... sad

Med venlig hilsen

Claus Holm
Jo jo da..jeg maler da nu og med godt resultat. ( Det er jo sommer endnu)

Sniffer  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også