Hus mår pba 7 27-11-2002 08:28 Hvordan kommer den ind ? kan den klatre op af vægen og vandret 30-50 cm på udhæng hvorefter den evt. kan komme ind ved taget?Det store spørgsmål, hvordan slipper vi af med den igen. Peter 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
AndersG 171 4700 27-11-2002 08:41 Sæt lys og radio på loftet styret af et tænd/sluk ur. Sæt uret til at tænde og slukke hvert 15 min. Denne skiftende lys og lyd, vil få måren til at fortrække til roligere omgivelser. Det virker !PS Radioen behøver ikke spille højt heavymetal.
Ivar 2331 27-11-2002 09:57 Prøv at henvende dig til dit lokale statsskovvæsen, der kan du få en folder om husmår på loftet, og også nogle ideer til hvordan man enten jager den ud eller fanger den. www.skovognatur.dk/skovdist/distrikt.htmheld og lykke Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Elektrikeren 89 05-12-2002 04:41 Vi har selv haft mår. Satans husdyr skal man lede længe efter. DEn havde splittet al isolering i en tilbygning, så vi måtte skifte isoleringen helt ud.Vi fik jaget den væk ved hjælp af musik + et par røde cykel diodelygter, der blinker. Det har ialtfald virket - for den er væk nu.Desuden satte vi skåle med hjortetaksolie op forskellige steder ( Det stinker bare )Den indkøbte fælde og æg var penge ud af vinduet.[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Elektrikeren (den 05-12-2002).][Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Elektrikeren (den 05-12-2002).]
dvepfbyo 16 07-01-2003 23:04 hejjeg har haft mår på loftet i sommerhuset,og fået ødelagt stråtaget,der kunne den ikke komme ud for der var kyllingetråd over hele taget,men der skal ikke meget hul til for at de kan komme ind,og de kan kravle op af blanke flader,engang jeg havde en i fælden slap den ud fra fælden ved et uheld,og den kravlede op af store rudeflader.Du skal have en fælde sat op,deri lægger du noget kødaffald på en underkop,affaldet kan være hvad som helst,engang bemærkede jeg blod i sneen fra et træ og derefter hen lngs kanten af stråtaget,da jeg fik træklædningen fjernet så jeg kunne se i skunken,lå der en hel strube med lunger, fra en gris, det havde den hentet på en bondegård nede i byenmvhHO hning