Azoerne, hvordan, hvornår, og andre gode råd !

Hej

Jeg har en lille plan om en tur til Azoerne..
Men ud over at det er her engang i vinteren har jeg ikke lige nogen planer...
Hvad skal man se/besøge ?
Hvor skal man bo, eller ikke ?
Hvad med rejsen ?
Er det en charter, eller en selv arrangeret tur ??

Har du været på stedet så fortæl gerne om det ??

Har du råd eller links modtages de med kyshånd....

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter min erfaring er: http://www.lonelyplanet.com/ et af de bedste steder at få rejse info på.
Hvis du opretter dig som medlem, kan du gå ind på "Thorn Tree Forum", og denne side fungerer faktisk som Lav-Det-Selv.
Erfaringsudvekslinger.

Mvh.
bodker

Hej

Vi var selv på Acorerne her i foråret (april tror jeg nok), men tror det var for tidligt på året, men de havde selvfølgelig også haft en lang og kold vinter.

Bravo Tours har nogle udmærkede ture derned.

Der er en fantastisk natur dernede og befolkningen er ualmindelig behagelig at have med at gøre.

Vi boede på et ret nybygget hotel inde i hovedstaden (Royal Garden tror jeg nok), dette hotel kan anbefales men lad være med at tage halvpension eller lignende det har de bare ikke styr på. Tag i stedet ned på en af de talrige restauranter i byen og nyd den forholdsvis gode og billige mad her.
Restauranterne kan dog være svære at finde i de små gader da skiltning ikke er nødvendigt når lokalbefolkningen udmærket ved hvor man spiser godt.
Øerne har den store fordel at de ikke er præget af turismen endnu, og ud over at vi ikke så solen mens vi var der, så var det en god oplevelse p.g.a. den venlige befolkning, godt klima og skøn natur.

Hvalturen kan anbefales, ligesom i er nødt til et par ture ud til vulkanerne.

En af det ting der benovede mig var de tilsyneladende høje levestandard i hovedstaden, men der er kæmpeforskelle ud til landet.

Til sidst: Venligere bilister skal man lede længe efter, og det kunne de jantelovsramte danske bilister lære noget af!
Citat fra njord

Hej

Jeg har en lille plan om en tur til Azoerne..
Men ud over at det er her engang i vinteren har jeg ikke lige nogen planer...
Hvad skal man se/besøge ?
Hvor skal man bo, eller ikke ?
Hvad med rejsen ?
Er det en charter, eller en selv arrangeret tur ??

Har du været på stedet så fortæl gerne om det ??

Har du råd eller links modtages de med kyshånd....

Dit spørgsmål er havnet "lidt" under haveforum..
Kik der..

Sniffer  
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Jeg har været der for mange år siden, og det var netop Bravo tours.
Jeg ved nu ikke om jeg ville tage derned om vinteren. Det ligge jo ude midt i Atlanten i geo pladernes brudlinje. Så det ligger lidt på linje med Cap Verde - De kanariske øer - Azoerne - og Island. Der er aldrig under 8 grader og derfor en fantastisk vegetation. De kan have alle 4 årstider på samme dag. Dejlig solskin afløses pludselig af bidende blæst.
Vi gik tur i et par parker i Hovedstaden, med nogle besynderlige træer med luftrødder.
Besøgte en by i en delvis aktiv vulkan i den nordlige ende. Her kom lokalbefolkning, hoteller m.m med en beholder med sammen blandet kød o.s.v. Det blev hejset ca. 80 cm ned i små brønde i jorden. Efter et par timer var det færdig kogt så varm er jorden på det sted.
Et hestestutteri var en fin oplevelse med opvisning og spisning.
Et besøg i en botanisk have med kurbad.
Hval tur. Som var årsgane til at jeg købte et nyt kamera. Det gamle havde pixel nok, men ikke hjerne nok til at det kunne tage billeder særlig hurtig. Så når vi så en lille hval tog jeg et billede og når så kameraet fik tænkt færdig havde jeg et fint eller 100 fine billeder af Atlanterhavets overflade Hvalen var gået ned igen. Tilfældigvis opdage jeg dog bagefter en skygge i vandet af en større hval med unge.
Med som der skrives Spis ude på forskellige restauranter.
Nede på havnen var vi på en tjener fagskole for at spise. Meget billig og med masser af betjening.
I øvrigt en fin militær udstilling ved havnen med blandt andet den dansk udviklede Madsen maskingevær. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis