Litex plader til badeværelse ??

Er der mon nogen her der har erfaring med litexplader.
(litex.dk)
Jeg har fået kig på dem som en mulighed til vores badeværelse på 1.sal,
med dem skulle det være mulige at få fliser på gulvet uden problemer !!
Holder den påstand, og hvordan med økonomien i forhold til en normal vådrumssikring ??

Hilsen Anders

Livet er hårdt, men uretfærdigt :-)
40 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders

Jeg har litex som vægbeklædning i mit ny badeværelse, og lad det være sagt med det samme: Jeg syntes at det er et smaddergodt produkt, lav vægt, let at arbejde med og jeg har ikke set nogle problemer med det. Men det har også den "lille" ulempe at det er dyrt :-(
I et badeværelse på 1. sal, hvor vægten er af betydning er det et genialt produkt. Mht til prisen for vådrumssikring, så er det jo aldrig billigt, men pengene er givet godt ud, for evt skader som følge af mangelfuld vådrumssikring er ofte mangefold større.

Mvh Anders
Hvad har du på væggene på dit badeværelse, fliser eller hvad ??
Jeg er specielt int. i om fliser kan holde uden problemer !!

Anders

Livet er hårdt, men uretfærdigt :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra anje

Hej Anders

…Men det har også den "lille" ulempe at det er dyrt :-(
I et badeværelse på 1. sal, hvor vægten er af betydning er det et genialt produkt. Mht til prisen for vådrumssikring, så er det jo aldrig billigt, men pengene er givet godt ud, for evt skader som følge af mangelfuld vådrumssikring er ofte mangefold større.

Mvh Anders


Lad mig gætte på at jeg ikke er den eneste der har nærlæst seneste reklame-avis fra STARK ;-)

Jeg skal selv i gang med at opsætte en kvist på første sal og har netop mef glæde konstateret, at jeg kan undlade at støbe et betongulv ved at benytte LITEX's produkter.

Jeg studsede også først over den høje pris (4-500,- + moms for 2 x 60 x 244 cm - dvs. 1,5 kvm dvs. ca. 375 kr / kvm).
MEN ved at tænke på de arbejdsgange der spares og den tilsyneladende ekstra sikkerhed materialet giver (har lige bestilt DVD'en fra deres hjemmeside litex.dk) vil jeg tro, at prisen slet ikke er så ringe endda.

Jeg glæder mig til at høre fra andre der har erfaringer med materialet (eller som har erfaringer med pre-samlede kviste fra quattro kvist etc. - men det er en andel del af badeværelsesprojektet)

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Hej Gapirri

Jeg har fliser, og de sidder rigtigt godt fast. Og det kan lade sig gøre at udskifte en flise der er sat fast på en litexplade.
Alt i alt er litex et genialt produkt, og jeg er meget glad for det.

Mvh Anders
Jeg havde også kig på Litex, men opgav tilsidst, da det efter min overbevisning ikke er realistisk at lave vandbåren gulvvarme med Litex...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej..

Jeg har opbygget min bruseniche i litex, og det er helt fantastisk at arbejde med, da det er let og nemt at "forme"...
Har brugt det hvor der ikke er støbt gulv, hvor der efterfølgende er vådrumssikret og lagt klinker.
Det lyder meget interresant, men hvordan er styrken ?
hvis man bygger en bruseniche og man kommer til bumpe i det, kan det holde?
det virker som en flamingo plade men med lidt anderledes overflade,derfor man tvivler om styrkemæssig det kan holde.
ps: en nævnte at han har bestilt dvd fra firmaet, er der flere videoer end det der er på undermenuen videoer ,eller er det blot fordi du har overset det?
venlig hilsen

p /p
Styrken skal du ikke være bekymret for: 300 kN/m2 så bare hop løs, det sker der intet ved smile

Der findes en fuld DVD med installationsvejledning m.v., den kan du helt sikkert få ved at ringe eller maile til Litex - de er ret flinke folk.


Jeg faldt også over Litex engang, da jeg skulle lave et gammelt køkken om til et badeværelse. Men da jeg forhørte mig hos min alt-mulig-mand, fortalte han selv brugte LUX elementer, som bl.a. sælges i Mosaik Hjørnet (www.mosaikhjornet.dk). LUX plader er også lavet af polystyren, og jeg vil mene, at de matcher litex pladerne 1:1. Og så var LUX-pladenre dengang lidt billigere.

Jeg brugte LUX-pladerne på vægge og gulv med stor success. Alt puds på rummets vægge var løst og blev banket af helt ind til murstenene. I steder for at pudse op, så kan LUX/Litex plader bare skæres til og klistres direkte op på de rå murstensvægge med lip! Så bliver det ikke lettere.

Jeg startede med 1cm plader i selve brusenichen, men skiftede til 2cm plader på resten af væggene, da 1cm pladerne ikke virkede stive nok, når jeg stod og pressede dem fast mod murstenene. Der er efterfølgende kommer fliser på 1cm pladerne i brusenichen og de vægge er helt stabile. Resten af væggene var lavet med 2cm LUX plader, og de er spartlet og malet og har en fin hårdhed og stabilitet.

Derfor:
1) Check priser, for at se om LUX plader skulle være billigere end Litex
2) Brug minimum plader med 2cm tykkelse, hvis du vil klistre dem direkte på afrensede mursten uden forudgående pudsning af væggene.
3) Hårdhed synes at være fin. Jeg har en vaskesøjle på gulvet med en afsindig tung Miele vaskemaskine og en tumbler ovenpå. Der er ingen tegn på deformering af pladen eller knækkede fuger mellem gulvfliserse.
Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også