Ros og hjælp til vinduer :-)

Hej alle LDS'er

Tak for en dejlig side med masser af hjælp/guider til gør-det-selv folket. Det er helt fantastisk, at man bare kan gå ind på en hjemmeside og spare en masse penge, ved selv at lave tingene, fantastisk!

Som sikkert mange ved efterhånden har min dejlige kæreste og jeg købt vores første hus. Der skal laves en masse, men når man er forberedt på det, er det jo ikke så galt.
Vi overtager huset officielt her til 1. november, så vi ved godt hvad vi skal lave de næste mørke måneder.

Vinduerne af træ, er kun 2 år gamle, men problemet er, at de aldrig har fået noget behandling, så mit spørgsmål er nu. SKAL jeg i gang med at male dem nu her inden vinteren kommer, eller kan jeg godt vente til foråret. De er ved at være lidt matte i det, men ingen former for råd.

På forhånd tak for hjælpen biggrin

/ Tvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kom i gang - det kan kun gå for langsomt. Ved ikke om du kan nå at fuldbehandle dem, men en gang grunder og 1. gangs maling kan da nås. Husk at observere tørretiderne, som kan være noget lange her om efteråret.

Hvis du søger her på siden vil du finde ud af, at maling/træbeskyttelse er lidt religion. Men under alle omstændigheder er forarbejdet det væsentligste - mangelfuld afrensning kan selv ikke den bedste træbeskyttelse/maling ændre ved.

Mvh.

Jan R.
Hej

Jeg ved ikke om Jan R skriver forkert, men man starter altså med grundingsolie tilsat fungicider mod råd og svamp, når det er ubehandlet træ der er tale om.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også