Hvor langt hen på året kan man plante græs ?.

Jeg har været ude for at skulle slå det helt hen i november et år. Og skal det slås kan man vel også plante nyt eller hvad ?.

Er der nogen der kan anbefale en god type ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter: Du kan så græs til midt i oktober, de færdige græsmåtter ved jeg ikke med, www.denrigtige.dk har forskellige græsser under produktoversigt, jeg var i Tunis for mange år siden, da plantede de et strå af gangen, det vat fast arbejde, det var en kraftig art der spredte sig mere til siderne end opad. mvh Benny.

Benny N.
Jeg såede forrige år ca. 3. uge i oktober - der nåede lige at pible en lille smule op inden vinteren, og troede egentligt, at resten ville regne væk i løbet af vinteren. Men det kom utroligt flot i foråret og var allerede i maj pænt tæt.
Ved ikke, om de noget koldere temp. i dette efterår kan have indflydelse?

Mht. kvalitet - købte jeg første gang bedste kvalitet på planteskolen. Så gik det op for mig, at næsten det samme mix kunne fås for "ingenting".

Men vær opmærksom på, hvilket brug plænen skal anvendes til - pryd, boldspil eller andet. Nogle græsser vokser langsomt, andre er mere hårdføre etc. Det er næsten en videnskab.

Jeg er fuldt tilfreds med den billige blanding - stærk og pæn, men kræver måske lidt oftere slåning end f.x. Miniturf.

Mvh.

Jan R.
For et par år siden, såede vi græs i slutningen af oktober. Vi gik i havecenter med vores "krav". Vi har hund, børn m.m. der slider på plænen, så de anbefalede en lidt hurtigvoksende kraftig type, som viste sig at være rimelig billig.

vi såede, og inden længe kom de første totter piblende op, men så kom vinteren, og jeg troede skidtet var gået ud. Men da foråret kom voksede det fint videre, og inden sommer var det fint tæt.

Lars
Man kan så græs når som helst, de anbefalede så-tidspunkter er, når chancen for at alle frø spirer er størst.
Du kan rolig så nu, græsset vil i foråret spire og gro før vi opfatter det. Når du ser græsset spire, brug det som signal for gå i gang med forårssåningen. Du kan så lidt mere græsfrø, da der er frø som ikke har klaret vinteren eller blevet ædt. Således vil du have sat i gang med en tidlig-som-mulig-ny-græsplæne og evt. få en bedre plæne end en som kun er startet op i foråret.

Det vil jeg gøre, jeg har 2 unger på 2 og 3, og de kan ikke holde en plet hellig i haven, så jeg KOMMER til at så efter til foråret.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis