Udskiftning af vinduer - Hvordan...??

Hejsa

Nå, i følge tidligere tråd, har vi været på jagt efter nye vinduer og døre til vores nyindkøbte hus

Dem har vi så fundet, nu melder der sig så næste spørgsmål...

Det er et pudset hus fra 1940 og det er mahogni vinduer og døre vi skal have sat i...

Hvordan gør man det så det bliver gjort bedst muligt, er der nogle sider med en vejledning, og faldgrubber man skal passe på med...??

Og ellers hvis der er nogle der har andet at tilføje, er de velkommen til at byde ind ;-)

Mvh
Carsten & Ann
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at checke de forskellige vinduesfirmaer, f.eks http://www.jvk.dk de har en udemærket beskrivelse under fanen "mål og montage"
Du kan få stor glæde af nogle geniale oppustelige "kiler" der hedder WINBAG. De ka bl.a. købes i velassorterede byggemarkeder til priser mellem 150 og 200kr pr. styk (dyrt men dejligt legetøj).
Det billigste handelssted er formentlig hos www.VinduesMarkedet.dk som sælger dem for kr. 125 pr. styk i deres webshop. Dér finder du også et afsnit "ordbog og illustrationer" der giver gode råd om bl.a. montage og alle de umulige ord i vinduesbranchen.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Hey vinduesfuser....nu har du lige lavet 8 indlæg hvor du i alle indlæg laver henvisning til noget og skriver de.....hvorfor melder du ikk bare ud og skriver jeg eller vi...og siger du lige vil lave lidt gratis reklame???
Hej Ulledog:
Jamen det har du da fuldstændig ret i. Jeg skammer mig bestemt ikke over min 10 år lange karierre med salg, markedsføring og produktudvikling af vinduer efterfulgt af 2½ år med international e-handel, som nu har resulteret i, at jeg og en partner i september måned 2006 åbnede webshoppen www.VinduesMarkedet.dk, hvor vi sælger professionelle døre og vinduer til lave priser til gør-det-selv-folk fra flere forskellige producenter i DK og udlandet og samtidig tilbyder uvildig rådgivning om fordele og ulemper ved de forskellige produkter.
Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Annonce
Jeg har brugt winbags og de er ganske bekvemme til at sætte vinduet i vater med. Så det kan godt være vinduespusher er begejstret for sit site, men derfor kan han jo godt have ret alligevel.

Det er nogle luftpuder som du sætter i karmen og derefter vinduet ind i karmen. Derefter puster du luftpuderne op individuelt til vinduet står i vater.

Når vinduet er i vater sætter du kiler i, og tager luften af puderne. Husk at check at vinduet ikke sætter sig når du tager luften af dem.

Når du sætter vinduer i så check at alt er i vater både vertikalt og horisontalt. Sidst hvis det er sideåbningsvinduer skal du checke at karmen på vinduet (den del der åbner) flugter præcist med midtersprossen. Ellers risikierer du utætheder og at vinduet binder senere.
Hej Halte.
Du har fuldstændig ret i din beskrivelse, men faktisk kan det gøres endnu nemmere:
Så snart vinduet/døren er pumpet på plads med WINBAG's kan man bore sine montagehuller igennem karmen med et langt 6mm murbor og derefter fastgøre vinduet med de selvskærende såkaldte "karmskruer", hvorefter der fuges - helt uden at bruge en eneste kile!

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Det var også det jeg gjorde i virkeligheden med de tre første, men det tredje gav sig lidt i skruerne da jeg tog luften ud, så brug som minimum kiler i bunden af vinduet for ikke at blive irriteret.
Ja, det er da helt sikkert en god idé for at være på den sikre side.
Tak for meningsudvekslingen.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
God og interessant site I har! nt
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis