Nyt gulv i stueplan, Hjælp....

Hej igen, igen

som en del sikkert har læst har min kæreste og jeg købt et ældre hus fra 1930. gulvene skal brækkes op så vi kan få radiatorene hen under vinduerne. Desuden vil vi gerne have parketgulve. altså svømmende gulve, hedder det ikk det? Det gulv der ligger nu, er et planke gulv og jeg kunne forstille mig at under gulvene, ligger der strøer og isolering, så mit spørgsmål er.
hvad skal jeg gøre for at få lagt det her svømmende parketgulv. hvad skal der ligges under parketgulvet, hvordan retter jeg strøerne op og hvis der er for meget mellemrum mellem strøerne, hvad så? Der er fuld kælder under. Jeg skal lige fortælle at jeg hader larmende gulve og vi vil ikk til at støbe?

Kan jeg overhovedet lave det selv, er fingersnild

På forhånd tak for hjælpen

med venlig hilsen

/ Tvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan lige i rigtig rækkefølge - du behøver slet ikke banke gulvet op for at flytte radiatorer. Du kan jo trække rørene i kælderen.

Der er formentlig ikke isolering, men lerindskud i etageadskillelsen.

Afhængig af strøernes skævhed og afstand, kan du rette op med plader og pap - eller skrue nye strøer på siden af de gamle.

- og du kan snildt gøre det selv. Det er alt sammen relativt enkelt, når man har skaffet sig den rigtige info.

Mvh.

Jan R.
Hej igen

Jeg kunne nok forestille mig at rørene kunne køre i kælderen, men det med synlige rør er bestemt ikke mig. desuden vil vi lave kælderen til hyggerum på et senere tidspunkt, så ser det ikk så lækkert ud, hvis der kører rør over det hele biggrin

Men findes der en guide hvodan man nøjagtig gør det. Det kunne i hvert fald være rart :wink:

Med venlig hilsen


/ Tvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis