Pakning i vandhane

Hej
Jeg skal have skiftet pakning i mine vandhaner. Jeg har købt en vandhanefræser og der følger diverse pakninger med. Er det bare standardpakninger der er i vandhanerne? Det er ganske alm. armaturer med to skrue-håndtag på.
Er der noget jeg skal være speciel opmærksom på når jeg skifter pakningerne?

Mvh JAN
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er lige så mange pakninger som der er armaturer, men det bedste resultat får du hvis du køber to keramiske spindler og sætter i. Men det er jo bare at prøve med dine pakninger, det skal nok lykkes når først man er gået igang.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Ejendomsfunktionæren (den 18-12-2002).]
Hejsa
Fræsning af ventilsædet, og skift af pakninger er udemærket.
Der er et par ting du skal være opmærksom på.
Sørg for at fræseren er skruet lige ned, da du kan ødelægge ventil sædet, hvis den sidder skævt.
Skæret skal have den rigtige størrelse.
Når du fræser ventil sædet, så gør det med føling, da der ikke er meget materiale at tage af. hellere for lidt end formeget.
Tør ventil sædet af med parpir eller lign, inden du skruer spindlen på plads.
Med pakningen vælger du en i samme, eller nærmeste størelse.
Hanen kan godt dryppe lidt de første par dage, til pakningen har sat sig.

Lige et cowboy trick her til sidst.
I mangel af bedre kan man vende den gamle pakning.
Det holder et pænt stykke tid.

Mvh

John


Mvh
JB vvs mm.
Ups - flotte svar.

Jeg havde dog en oplevelse, da en god ven fortalte mig, at jeg skulle have keramiske haner - han skiftede dem, og nu efter vel 7 år tænker jeg fortsat på ham, for det virker hver gang - de er fantastiske. Løber aldrig, er altid tætte og - ja de er suveræne.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej

ja nu har jeg prøvet. Den vandhanefræser jeg havde købt kunne ikke indstilles så den hvilede på hanen og dermed kunne fræse plant, så jeg gjorde det kune meget skånsomt. Pakninger til min vandhane var der i sættet, men dem til min bruser var der ingen af. Jeg rensede dem der var og byttede dem om. Det hjalp så meget at nu løber den da ikke, men drypper kun lidt. Skal på udkig efter de rigtige pakninger.
mvh jan
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis