Identifikation af tagsten?

Hej

Jeg skal have sat bindere på min tagsten af hensyn til forsikringen, men så vidt jeg har kunnet finde ud af, er disse bindere individuelle fra tagsten til tagsten.

Jeg er derfor nødt til at kende mærket/producenten/typen af mine tagsten. Jeg har derfor været en tur på loftet, men jeg fandt intet mærke/stempel på bagsiden af mine tagsten.

Hvad gør man så? Er identifikation af tagstensfabrikant/-type nødvendig?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HVAD MED AT TAGE EN ENKELT STEN MED NED PÅ TØMMERHANDLEN OG LADE DEM HJÆLPE DIG.

MEN HVORFOR ER FORSIKRINGEN PLUDSELIGT KOMMET PÅ DEN TANKE ??

HVIS DER ER TALE OM ET ÆLDRE HUS SÅ LIGGER STENENE VEL MED DEN MÆNGDE BINDRERE DER VAR FORESKREVET PÅ DET PÅGÆLDENDE TIDSPUNKT. OG DERMED ER DEN VEL OGSÅ IORDEN IDAG...

MVH Njord
Der er ingen bindere på tagstenene, hvilket jeg også blev gjort opmærksom på, da jeg købte huset. Mit forrige forsikringsselskab gjorde dog ikke noget ud af dette, men det gør det selskab, jeg er i gang med at skifte til. Og så må man jo får fixet problemet - det skulle jo gøres på et eller andet tidspunkt.

Jeg prøver at slæbe en tagsten med og ser, om det er nok til at komme videre.
Hvad er det for tagsten? Du kunne vel ikke komme til at tage et billede?

Carsten.
Her kommer da lige et par billeder.
Njord, CAPS LOCK :o)

Hvad med det originale hul der er i stenen på en lille lerdut, til at binde dem med kommertråd, ned til et galvaniseret papsøm på bagsiden af lægtet, er det væk på alle stenene ?.

Er den der, brug da clima skruer istedet. Et tegle der rutscher ned kan nå at skade en del.

Jeg vil også anbefale jacobsen og sønner.

Hvis du skal binde med falsbindere tror jeg det bliver noget rigtig r*v, man binder jo i mønster med hver 3 sten bundet efterhånden som man ligger dem. Skal det være falsbindere så prøv en vareprøve på nogle til narvik tegl, de er "justerbare", mangler du en vareprøve og kommer du igennem roskilde en gang imellem har jeg da et par stykker du kan prøve med, ellers så handler byggekram med narvik.

Det er vigtigt du overholder mønstret, efter orkanen var der fejlbundne tage der fik en del forsikringsproblemer pga. sjusk fra folk der ikke lavede det i det rigtige mønster.

Skaf folderen "tegl" fra din tømmerhandel.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tjaaa, det kunne jo godt ligne den Orebo som er på Katrinedals hfb visitkort, som Jann linkede til.

Carsten.
ligner på en prik de Egernsund vingeteglsten jeg har på huset. Men mine er præget med Egernsund på bagsiden.
Mine teglsten er heller ikke sat på med bindere, men der er aldrig faldet nogle af - ej heller i de seneste 2 orkaner. I toppen, i bunden og i siderne ligger de yderste 2 sten i cement.

Erik
Ja, bindere er opreklameret biggrin jeg har heller ikke bindere i mit tag, men jeg har en mistanke om, at understrygningen hjælper med at holde stenene på plads :?:
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis