YSB 8 udskiftning af Zinkanode

Jeg skal snarest have skiftet zinkanoden på min Yanmar YSB 8 (båden er købt i år). Jeg er næsten sikker på at det er den "store" bolt som sidder øverst på motorblokken, men jeg har en manual til en YSE, og der er det 2 mindre skruer på den ene side af motorblokken, men det kan jeg ikke finde på YSB´eren.
Mit problem er at den "store" bolt kan jeg simbelthen ikke få løs, jeg har prøvet at sprøjte med rustløser og jeg har ikke kræfter til at få den løs, derfor min tvivl om det det rigtige sted ?

Kan nogen hjælpe med oplysninger ?

vh Bob
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bob.

Her har du linket til instruktions manualen på din YSB-8 motor:

http://www.yanmar.dk/Download/YSB_OperationManual.pdf

På side 13 kan du se & læse om placeringen af din zinkanode.

Til info har jeg selv en YSE-12 motor i min sejlbåd, og den minder vist en hel del om YSB-8, rent placeringsmæssigt af de forskellige komponenter.

Mvh JBN smile
Hej JBN

Tak for linken.

Men som jeg ser det på tegningen fra linken, så sidder placeringen på siden af motorblokken, og ikke foroven, men jeg har nemlig talt med en som har en YSB 12 og den sidder på toppen, hvad gør din ??

vh
Bob
Hej Bob.

På min motor YSE-12 sidder den nøjagtig samme sted, som tegningen viser over YSB-8 motoren.

Selve zinkanoden sidder fast med den 13 mm møtrik midt på dækslet, som igen er boltet til motorblokken med 2 stk 10 mm bolte.
Demontér de 2 stk 10 mm bolte og fjern dækslet, med zinkanoden monteret. Derefter udskifter du anoden og monterer dækslet igen.

Jeg skifter min hvert år, og det er en ganske simpel opgave.

Håber denne forklaring kan hjælpe dig.

Mvh JBN smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis