At bruge en bilradio sammen med aktive højttalere ?

Er der blandt jer LDS'ere kendskab til at bruge en bilradio (i huset) til aktive højttalere, dvs. højttalere med indbygget forstærker ?

Er der nogle problemer forbundet med at bruge en bilradio til aktive højttalere ? F.eks. udgangs"styrke" på phonoudgangen på bilradioen, eller andet ? En bilradio fylder jo nærmest intet, men kan alt hvad man har brug for med CD/MP3 osv.

Aktive højttalere :

http://www.ts-audio.de/tsshop/WGS/2016/PRD/11036721/OMNITRONIC_C-60A6%22_Boxaktivweiss_-_Paar.htm

Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Sputnik

Er der blandt jer LDS'ere kendskab til at bruge en bilradio (i huset) til aktive højttalere, dvs. højttalere med indbygget forstærker ?

Er der nogle problemer forbundet med at bruge en bilradio til aktive højttalere ? F.eks. udgangs"styrke" på phonoudgangen på bilradioen, eller andet ? En bilradio fylder jo nærmest intet, men kan alt hvad man har brug for med CD/MP3 osv.

Aktive højttalere :

http://www.ts-audio.de/tsshop/WGS/2016/PRD/11036721/OMNITRONIC_C-60A6%22_Boxaktivweiss_-_Paar.htm

umiddelbart ser jeg ingen problemer i det, det svarer jo til at du tilslutter en forstærker i bilen.
den forstærker jeg har i dytten kan også reguleres i styrke.
så jeg ville da uden bekymringer sætte de højtalere til en autoradio smile

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Gert.m

umiddelbart ser jeg ingen problemer i det, det svarer jo til at du tilslutter en forstærker i bilen.
den forstærker jeg har i dytten kan også reguleres i styrke.
så jeg ville da uden bekymringer sætte de højtalere til en autoradio smile

Tak for svaret, jeg havde det godtnok på fornemmelsen at der næsten ikke kunne være nogle problemer forbundet med det - ud over at der lige skal laves et Phono-til-XLR adapter, da de aktive højt. er med XLR indgang, men det kan jo næsten ikke kaldes for et problem :wink:

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis