Tilstoppet afløbsrør - Rens hvordan ?

Hej Alle,

Jeg har et tilstoppet afløbsrør, hvor der har været skyllet for mange cementrester igennem, som så med tiden har sat sig. Nu er vandgennemstrømningen i røret minimal, og jeg ville derfor høre om der er nogle her der kender en ingrediens jeg kan komme i røret som så vil opløse cementresterne. Jeg har prøvet med højtryksrensning, samt spiral, men uden succes. Røret er et gammelt jernrør, så det burde vel kunne tåle noget syre el. lign.

Ser frem til at høre jeres begavede kommentarer.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har ved tilsvarende problem ringet til vvs-firma og fået dem til at løse problemet. De havde en eller anden anordning der blev spændt fast på en boremaskine som så kunne slå cementen i stykker. Det hjalp - men om det er samme løsning du henviser til med spiralen tør jeg ikke sige

En vedvarende løsning kunne i fremtiden være ikke at skylle cement ud i afløbet :roll: :roll:
Hej....

-Du ser frem til begavede kommentarer- men jeg prøver nu alligevel.:lol:

Afløbsrens til cementrester :shock:
Var det "bare" kalkmørtel, ville saltsyre måske kunne opløse skorpen.
Men cement, sand og måske den allerværste multiklæben, kan udelukkende fjernes mekanisk. ( Hammer og mejsel)
Og selv efter en sådan behandling, hvis det holder til det, er røret stadig ru og klar til ny tilstopning.

Stop dine hovedbrud omkring kemiske stoffer, bryd hellere røret op og lad VVS´eren montere et nyt. -Jeg ser ingen anden udvej- cry
-Tro mig, jeg kender problematikken
og har betalt for mine gerninger.- :oops:

Moralen må være Cementrester afvaskes spand til spand udendørs.
Skulle her komme en "smule" i afløbet, så lad vandet løbe i lang..... tid.

Med venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis