Min Honda Cx 500 C vil ikke starte...

Hej,

Min honda vil ikke starte...
Jeg har renset karburatorer og synkroniseret dem.
Jeg har skiftet tændrør.
De tændrør som jeg har skiftet er tilsodede selvom jeg kun har kørt 150 km med dem.
Der er strøm på batteriet og gnist i tændrørerne.
Overvejer lidt om det måske er stempelringene, der er gået i stykker...?

Gode forslag modtages meget gernesmile

På forhånd tak.

Mvh Philip
Hej, Min honda vil ikke starte... Jeg har... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg har også haft startproblemer med min CX500.

Årsagen hos mig var at en lille fjeder til chokerspjældene var knækket.

Prøv at aktivere chokeren og samtidig røre let på akslen til chokerspjældene. Hvis den ikke drejer med rundt er fjederen knækket/sprunget af.
Jeg reparerede det på min og nu starter den som en drøm.

Venlig hilsen
Finni
Kan ikke lige huske hvad det er for kaburatorer der sidder på CX´er,
men i denne forbindelse er det også ligegyldigt. Æh, hvorfor vil du vide det? Jeg kan nok finde det i en bog.
Fordi det kunne jo være mikuni (som de hedder på min) er nogle skvaddernosser til at lave chokerspjæld, derfor.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nåh, ja.

Men jeg tror det er Honda der har lavet forbindelsen imellem dem.
Selve kaburatorerne er jo OK. Det er denne mekaniske forbindelse der kan være problemet. Men husk, det har siddet der i over 20 år. Hvis denne forbindelsesfjeder er defekt er der ingen af spjældene der bliver aktiveret- selv om man trækker i chokeren. Og det er altså svært at starte denne motor i kold tilstand, uden choker.
Og jeg kan meddele at det et h.. arbejde at skifte denne fjeder.

Prøv at tage en lommelygte og se nærmere på sagen og fortæl mig så hvad du når frem til

MVH
Annonce
Hej må jeg også være med biggrin
Jeg har selv haft en Honda CX 500 og det er et kendt problem at når den har stået stille i bare to dage så har den meget svært ved at starte, det skyldes at der i bunden af hver kaburator sidder et lille resuar hvor der kan samle sig lidt kondensvand når maskinen ikke har været igang et lille stykke tid, hvis i ser efter vil i fra venstre side kunne se at der sidder en lille skrue på siden af bunden af hver kaburator, den skal lige løsnes en halv omgang så vand og lidt benzin løber ud, så vil den starte omgående.
Og lad så værer med at lukke for bezinen når i stiller den fra jer det er nemlig herved at der kan opstå kondensvand i kaburatoren, for varmen fra maskinen får en lille smule benzin til at fordampe, det vil sige at der opstår et lille tomrum i hver kaburator da benzinen ikke kan løbe ned i dem når i lukker for den.
Hvis motoren soder tændrørene til kan det værer forkert ventilindstilling, men det kan også skyldes at i bruger en for tynd motorolie, der skal bruget 15/40 i sommer månederne og 10/40 i vintermånederne.

V.h Håndværkeren smile
Jeg må støtte Håndværkeren

Jeg har selv kørt CX 500 Custom de sidste fem år, og hver gang, jeg har haft startproblemer har det været på grund af den beskrevne kondens i karburatorene. Problemet opstår som regel, hvis maskinen har stået stille i mere end en uge. Har du ikke lyst til at lade cyklen stå med benzinhanen åben kan du iøvrigt lukke for hanen lidt før du er hjemme og så lade maskinen køre tør. Den anden løsning er dog mere skånsom.

Håber, det hjælper smile
ups kom lige i tanke om at på en cx sidder der gummimuffer som
forbindelse mellem karburator og manifold
de har det med at blive møre med tiden
og så tar den falsk luft ind
det er sikkert ikke det der er problemet her men det giver en meget dårlig gang

Disse muffer er hundedyre
men har hørt fra en kammerat at man kan give dem nyt liv ved at krænge
en opvarmet cykelslange ud over dem
Ja det var bare det

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Hør i to !
Hitman & kjaerjensen

Måske i ikke har bemærket det men i er inde og rode på spørgsmål vi havde oppe og vende i 2005

V.h Håndværkeren
Ja det er sgu da vist rigtigt,
men bedre sent end aldrig ved du nok.

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis