Stålbjælker til bærende konstruktioner

Hej alle

I forbindelse med nedrivning af bærende vægge skal vi have stålbjælker op for at understøtte taget og 1.salen. Disse stålbjælker kommer til at spænde mellem de to facade mure. På 1. salen kommer gulvbrædderne til at ligge direkte ovenpå disse stålbjælker. Mit spørgsmål er nu om ikke det kan give kolde gulve på 1.sal da metal er kuldeledende? Isoleringen af etageadskillelsen kommer jo til at ligge mellem stålbjælkerne. Vi vil gerne bevare de gulve der er på 1.sal da det er kvalitetstræ, som er lige til at afhøvle. Huset er et hulmursisoleret hus og jeg formoder at bjælkerne skal hvile på både den inderste og yderste mur.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Er der i øvrigt nogen som kan anbefale et firma som kan lave disse stålbjælker til en god pris. Vores ingeniør regner med at det vil koste 30.000 kr. for fire bjælker af 4,80 m. med en vægt på 60 kg per løbende meter.

Mange hilsner fra Anne

- Claus
Hej alle I forbindelse med nedrivning af bærende... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til bmh:

Jeg er næsten helt sikker på at du ikke må svejse i bærende bjælker. Der opstår en "sprød" zone rundt om svejsningen, som vil udgøre et svagt punkt. Det er narturlig svejsemetoder der er ok, men jeg går ud fra du mener almindelig elektrodesvejsning.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis