Min Yamaha XS 650'er hugger.

Når jeg når op omkring 80 er det som om den trækker i hug. Jeg havde en ide om at det var tændingen, så jeg tog skridtet og gav den en elektronisk boyer tænding.

Jeg har ligeledes lige stillet ventiler.

Jeg har ikke skiftet tændrør eller hætter, det er NGK hætter og dem oplever jeg sjældent fejl ved. Er der nogen der har ideer til hvad det kan være.

Der sidder et benzin filter, så der kan vel ikke komme skidt i karburatorene.

De kan synkroniseres men det har jeg nu aldrig gjort.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej PeterR
Nu ved jeg ikke hvilken model / motortype / årg / osv en xs650 er, men jeg tror du skal kikke på dine karburatore - nemlig nål og nålestyr. Jeg har ofte oplevet at de er slidt, så benzinblandingen er alt for fed.
Sliddet er selvfølgelig der hvor spjældet oftes er ( landevejs kørsel ). - (jeg går ud fra at det ikke er en cykel du har arvet fra "mike the bike")
Slidet er virkelig i "småtingafdelingen" men det har afgørende betydning for blandingen. Omdysning til mindre dysser er ikke engang nok og er heller ikke den rigtige "årsagsbehandling".

leif-s
Det du skriver er at jeg skal kikke mig omkring efter et nyt sæt karburatorer hvis ikke jeg finder andre fejl.

Den sparker som en hest og er ved at brække foden på mig når jeg skal starte den, så jeg skal vist lige have tændingspistolen på den igen, jeg tror den står for lavt.

Ps hvem er Mike the Bike.

Og den er fra 77.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR
OK - så er det` den klassiske twin Yamaha 650

Tændingen kan, som du skriver, stå forkert og det er klart en forudsætning for en ordenlig motorgang og start.

Men dit problem som jeg har forstået det, er at når du køre jævnt ud af vejen, at så går motoren "urent". I så fald er Jeg overbevist om at den får for fed blanding. Prøv evt. at lukke for benzinen mens du kører og se om begynder at "gå rent" når den begynder at mangle benzin.
Hvis den gør det - så har du fundet fejlen - Hvis det er tilfældet, tror jeg ikke du behøver at sætte nye karburatore på, men prøv at undersøge om du kan skaffe nye nåle og styr - og om styrne kan skiftes.
Hvis de ikke kan skiftes, så prøv bare at skifte nåle. Det kan også bare være svømmer højden der er forkert, eller forkerte dysser - osv.

"Mike the Bike" er Mike Hailwood ( han var kendt for at holde gasspjældet i øvereste position ).

leif-s
Ok, lærer lidt hver dag. Jeg tog karburatoren af i går, jeg er vist ikke så heldig med den/de sidste ejere, mange af de gevind der sad der engang er der ikke mere, så det skal jeg lige have fundet en løsning på, en af disse her vaccum dåser havde utæt låg, men der var ellers intet at se inde i karburatorene, de var pæne og rene. Styrene og nålene kan skiftes.

Kender du eller andre nogen produkter der kan agere gevind, og gerne noget der kan tåle varme, det ene gevind til indsugningsstudsen har ikke det store gevind, jeg skal lige måle dybden, skruen er ikke særlig lang, og det er nu jeg mangler 10 mm. gevind. Jeg ved ikke om locktite kan tåle varme. Jeg laver den om til en møtriks løsning, istedet for at man skrurer en skrue ind i cylinderen.
MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR
Jeg tror du er på rette vej med din fejlsøgning - UTÆTHEDER /FALSKLUFT.
Ja der findes et system til udskiftning / rep. af gevind. Produktet hedder Helli - Coil ( det er sikkert stavet forkert ). Det er et gammelt system- så der er måske kommet nye systemer i mellemtiden. Helli - coil er meget stærkt - stærkere end det oprindelige i aluminiumgodset.
Så prøv om du kan finde en som har det system. -
vh Leif

leif-s
Annonce
Jeg fandt locktite der kan tåle varme, det holder vist. Gør det ikke jagter jeg det produkt du beskriver.

Men tak for oplysningerne. Jeg har også konstateret at den bruger 2,5 liter olie på 2000 km.

Jeg ved ikke om nye stempelringe vil hjælpe, de slides vel ikke normalt på 4 taktere.

Jeg kender ikke status for motoren mht. om den har fået overstørrelser i stempler.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej igen PeterR
Jeg vil lige sige at jeg ikke er ekspert på Yamaha 650 twin. Men jeg har rodet meget med Engelske motorcykler Norton - Triumph - BSA. De er på mange punkter meget anderledes opbygget - men der er selvfølgelig også grundlæggende ligheder.

- Olieforbruget er ekstremt stort. Så derfor er jeg nød til at spørge : Hvor kommer det ud ????????????

- Stempelringe i en 4 takt bliver selvfølgelig også slidt. Stemplet i i 4 takt har udover stempelringe også en olieskraberring. Men jeg tvivler på at det er den eneste årsag til det voldsomme olieforbrug.

leif-s
Den spilder ikke, men jeg har nu altid syntes at den stinker lidt, så det må være igennem forbrændingen.

Nu er det jo snart vinter så jeg tror jeg tager motoren af og skiller den ad.

Jeg har læst meget om den, og med min motorerfaring (biler og rigtig mange knallerter) og sunde fornuft tror jeg ikke det bliver noget problem.

Jeg skifter olie tyvene og checker ringene. Og får udmålt cylinderne (bor heldigvis i en by med verdens bedste cylinderservice).

Jeg tror nu heller ikke den har spidt alt den olie, jeg er sikker på at da jeg købte den at den tidligere ejer lige som mig troede at oliestanden måles med pindens prop skruet ned i blokken, men det gør den ikke, så olie standen har sikkert været på minimum fra starten.

Hmm, norton og triumph, så er din hobby blevet dyr de sidste 10 år.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej 650.

En xs 650 blev i begyndelsen lavet med stempler så den gav 54 hk.
Men i 1976 (tror jeg) blev der sat andre stempler i så den havde 49½ .
Det var for at den kunne sælges i tyskland. Der nede betaler de forsikring efter hvor mange heste deres mcer havde. Desvære kunne olieringene ikke holde på de stempler, så efter ca, 30-40.000 skulle man skifte dem. Dvs, en honing og nye olieringe i. Så kørte den fint igen.
MVH
POW
www.MC-auktioner.dk
Ny stempler, ny cylinder, nye vippearme, nu knast, ja så er den der, jeg er blevet tørret af en nordjyde, da jeg købte den.

Den havde et stort olieforbrug, og det opdagede jeg først da det var for sent. Med sidepipes og MP3 afspiller på så hører man ikke den store motorlarm, lidt farligt når man kørte rundt på en tikkende bombe.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis