Bmc- Leyland !! Hvid røg.

Hej er der nogle kloge hoveder :shock: som kan fortælle mig om hvorfor min BMC/Leyland 1.5 ryger hvid røg & lugter som en gammel turistbus ??
Der er skiftet dyser,ventilstyrspakninger,og dieselpumpen er blevet renoveret og testet ved Bosch.Motoren ryger kun ved belastning & bruger lidt olie ca 1 liter på 15/20 timer. (Det er jo en gammel Englænder!!).
Jeg hælder selv til olieringe/stempelringe (mangler lige komp.test) men en ven siger at han ikke tror det er det . Er der nogle her der har en :idea:
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Wild-Life

Hej er der nogle kloge hoveder :shock: som kan fortælle mig om hvorfor min BMC/Leyland 1.5 ryger hvid røg & lugter som en gammel turistbus ??
Der er skiftet dyser,ventilstyrspakninger,og dieselpumpen er blevet renoveret og testet ved Bosch.Motoren ryger kun ved belastning & bruger lidt olie ca 1 liter på 15/20 timer. (Det er jo en gammel Englænder!!).
Jeg hælder selv til olieringe/stempelringe (mangler lige komp.test) men en ven siger at han ikke tror det er det . Er der nogle her der har en :idea:


Ja - jeg tror jeg ved det - Det er vand der giver hvid røg (damp ligesom når man koger vand i en kedel) og hvis der ikke er vand i motorolien så er utætheden sansynligvis toppakning mellem vandkammer og en cyl.
Hvis det var stempelringe ect. ville den ryge blå røg ( motorolie).
Og hvis det var fejl ved pumpe dysse osv ville det give sort røg.
vh leif-s

leif-s
Ja - jeg tror jeg ved det - Det er vand der giver hvid røg ( damp ligesom når man koger vand på en kedel) og hvis der ikke er vand i olien så er utætheden sansynligvis toppakningen mellem vandkammer og en cyl.
Hvis det var stempelringe ect, ville det give blå røg ( motorolie )
Og hvis det var fejl ved dysser, pumpe mv ville det give sort røg.
vh Leif-s

leif-s
Ja jeg holder også på den med vandet sikkert en toppakning men kan dog også være et flækket topstykke hvis den har været kørt varm

Rolf lo

Ang den forbistrede motor !! Problemet med det i nævner er bare (DEN BRUGER IKKE KØLEVAND) :!: såe det der med topstykke og toppakning !kan jeg ikke rigtig forstå sad !! Har i flere muligheder ??? :mrgreen:
Hej Wild-Life.

Når du skriver den ikke bruger kølevand, må det formodes at motoren er ferskvandskølet, og ikke saltvandskølet.
Hvis dette er tilfældet, kan der så næsten kun være 3 årsager tilbage:

1. Din kølevandsveksler kan have en intern revne mellem kølevand & saltvandskanalerne, og derfor vil den fremstå som at den ikke bruger kølevand, men derimod brænder det af via en dårlig toppakning.

2. Din dieseltank påfyldningsstuds kan være utæt, og derved får du regn og saltvand ned i tanken.

3. Din vandudskiller er fuld af vand, og derved blandes diesel og vand sammen, før det når dysen. (Hellere forurenet diesel, end ingen diesel).

Håber dette kan afhjælpe dit problem.

Foriøvrigt er det et flot skib du har.

Mvh JBN smile
Annonce
Hej

har en BMC Leyland med samme problemer tror også det er olieringe, bruger noget olie og lugter meget grimt.

hvor meget har du givet for at få testet/justeret dieselpumpen.
Hvid røg er helt sikkert noget med vand, måske i udstødningen. Kunne det være en revne fra det externe kølesystem imod udstødningen?
Det er jo en gammel fætter, vel nok omkring 40 år? Hvorfor skulle kølesystemet ikke være tæret eller revnet?
Har selv en VM motor med kølevand i udstødningen :-(

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvid røg bør ikke lugte som en turistbus... er du sikker på den ikke har et blåt skær.. ???

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

du har vel ikke spillet Fandango med den ? cool

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Wildlife

Bare lige til information, den hvide røg der kom fra min leyland BMC2.52, det viste sig at motoren gik kun på 3 cylindre, der er tydelige tegn på vand og tæring i cylinder 1.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis