TV antenne på sommerhus

Hej alle

Min mor og far vil gerne have noget antenne på sommerhuset så de kan se tv, måske parabol.

Der er ikke de store krav, andet end de skal kunne se vi danske uden alt for meget sne og så skal vi kunne sætte det op selv.

De skal ikke kunne se 1000 programmer.

Hvad skal jeg kigge efter, hvad er godt og billigt…

Jeg har kigget på noget fra Harald Nyborg, men ved ikke om det virker.

Hvad kan man se på en parabol uden kort, de vil ikke have et betalings kort, for så meget tv ser de ikke.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Brian
Vi havde store problemer i vores sommerhus med dårligt signal.Vi blev tilrådet at købe en DVB reciver og det gjorde vi så og den virker bare.Vi har nu superbilleder på DR1-DR2-TV2.Det er en digital reciver som modtager på en almindelig uhf antenne.Reciveren fylder ikke meget og så koster den 980 kr som var en billig løsning da jeg ellers skulle ud at købe nye antenner og en ordentlig forstærker og så fik jeg DR2 oveni. :lol:
Vores reciver er købt i Aalborg i en forretning der hedder Vejgård Foto.
Nu ved jeg ikke hvor dine forældres sommerhus ligger og om man kan nå den digitale sender derfra,men det er da værd at forhøre sig om.
Mvh
Torben
Hej igen
Den hedder kaon, nummeret kan jeg ikke huske,men prøv at ringe til Vejgård Foto,de kan garanteret hjæpe dig 9812 0810
Jeg ved ikke hvor mange digtale sendemaster der er,da det er et forsøg der er igang.Her i Nordjylland er der ingen problemer med signal.På min arbejdsplads har vi den samme reciver og den modtager med 100% og i sommerhuset modtager vi med 72% men der ingen kvalitetsforskel på billederne.Det virker bare.
Mvh
Torben
Prøv med at låne en stueantenne. De bor tæt på senderen, så en stueantenne burde kunne gøre det.

Mvh Thomas

Citat fra Thomas FH

Prøv med at låne en stueantenne. De bor tæt på senderen, så en stueantenne burde kunne gøre det.


Det er prøvet, der er så meget sne på. Men det er også fordi der er allu kraft i væggene. De tager sikkert alt signalet.

Det samme gælder mobilen, intet signal inde, men man kan godt ringe ude.
Annonce
Nettets planlægning og opbygning sker i løbet af 2005, og fra april 2006 vil der blive udsendt et digitalt multipleks fra alle hovedsendermaster for TV2


Det ser ud til at jeg skal vendte lidt endnu.

Snakkede med en lokal tv forhandler.... Han sagde: " HVAD " DAB er jo til radio og det kan du jo ikke bruge. "
Citat fra zink_brian

Nettets planlægning og opbygning sker i løbet af 2005, og fra april 2006 vil der blive udsendt et digitalt multipleks fra alle hovedsendermaster for TV2


Det ser ud til at jeg skal vendte lidt endnu.

Snakkede med en lokal tv forhandler.... Han sagde: " HVAD " DAB er jo til radio og det kan du jo ikke bruge. "


dvb er ikke nok og nævne det du skal bruge er en dvb-t terretisk modtager til det nye jordbaresede digital net men det er kun på test endnu ,det starter først op officielt 1april 2006 via alm uhf

modtageren du skal bruge hedder enkelt en dvt-t modtager er det en sat montager ja så er det en dvb-s modtager men på sattelit kan du ikke få tv2 det kan du på det nye dtt net fra april
Citat fra zink_brian

Snakkede med en lokal tv forhandler.... Han sagde: " HVAD " DAB er jo til radio og det kan du jo ikke bruge. "


Det har han jo ret i! Det er derfor, det ikke hedder DAB, men DVB (V for video, A for audio). Og som JetDirect nævner er DVB en lidt upræcis betegnelse, da det kan dække over både kabel, antenne og satellit (DVB-c, DVB-t og DVB-s), som mig bekendt kræver forskellige modtagere.

Med parabol (DVB-s) kan man tage DR1 og DR2 gratis (når man har købt en dyr modtager), man kan købe "1000 kanaler" fra Viasat og Canal Digital, hvis man er rig nok, men det kan ikke lade sig gøre at tage TV2 via satellit, så hvis TV2 står højt på ønskesedlen er der ingen vej uden om en tagantenne (eller kabel, hvis det findes i området).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis