dør i bærende væg

som man kan se af bilaget skal jeg have muret en gammel dør til.
Hvad kan dertil anbefales? kan der bruges leca blokke?
Muren skal erstatte svækningen af muren, som kommer fra det nye hul

Den nye dør som skal laves, er i en bærende væg hvilken overligger vil i anbefale. Stål,limtræ. hullet bliver ca 2mtr
som man kan se af bilaget skal jeg have muret en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
*Link fjernet*
Se om linket virker biggrin

Husk: Jeg tager INTET ansvar for dit fremtidige projekt biggrin
Spørg endelig igen. Det kan godt være, at det er svært at forstå hvad jeg har skrevet. spørg spørg spørg biggrin

Du skal ikke blive forskrækket over tonen i det jeg har skrevet. Jeg tænkte at jeg hellere måtte skrive det temmelig generelt da det ligger på nettet. Så har alle jo i princippet adgang til det.

Held & Lykke biggrin

/Kasper
Hej Begge
Jeg finder det betænkeligt at Kasper giver råd om hvordan man udfører et dørhul i en bærende væg uden at vide noget om hvor meget last denne overligger skal bære. Dette bør naturligvis undersøges og beregnes af en ingeniør, således der er sikkerhed for at ingen kommer til skade og at huset ikke lider overlast med økonomiske konsekvenser til følge.
Husk lige på at forsikringen ikke dækker noget som helst, hvis ikke arbejdet er udført korrekt.
Det er muligt I to har styr på ovenstående, men det fremgår ikke af indlæggene.

med venlig hilsen
PV.
Hej PV.
Jeg kan sagtens forstå din bekymring. Men jeg skriver at der nok skal en beregning til i et mine indlæg. Nu har du nok ikke læst det jeg har skrevet, men der står det selvfølgelig også.

Det er et stykke arbejde man godt må udføre selv hvis man vil. Derfor syntes jeg ikke der er noget i vejen for at jeg laver en vejledning.
Arbejdet er ikke engang en del af "pensum" i en murers uddannelse, hvorfor man ikke engang kan være sikker på, at man er sikret hvis man hyrer et murerfirma.

Jeg har beskrevet 1 måde at etablere et dørhul på, og der står intet om dimensioner på jern osv.
Er oplægget fra ingeniøren et andet må arbejdet udføres anderledes..det er klart.

Det må være op til den enkelte at vurdere om man kan løfte opgaven eller ej.

Men det er klart, at der skal regnes på tingene...det lader til at være klart for parter.
du kan bruge en i bjælke af jern smile

smile keine hexerei nur behändichkeitsmile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis