kan man lav en diselmotor til en knallert ?

hej

det lyder måske lidt vildt, men jeg tænkte bare, kan det lade sig gøre at lave en diselmotor til en 45 / eu knallert ?

har nogen ider eller komentare så skriv gerne.

grunden til dette spørgsmål er de dyre brændstofpriser, og tænkte at man hvis det kunne lade sig gøre måske ville kune udnytte raps som brændstof på en knallert ?? :lol: :lol: :lol: :roll: :?: :idea:
hej det lyder måske lidt vildt, men jeg tænkte... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad i alverden var det for en dieselknallert? mon ikke det var en diesella, som var med en 2 takts benzinmotor. Ikke den fjerneste lighed med en dieselmotor.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Men den er ikke så fjern aligevel, jeg husker at de unge rødder på Teknisk skole her i Sønderborg, faktisk havde ombygget en Puck maxi motor til diesel motor. Tændrøret var erstattet af et gløderør og der var sat et extra svinghjul på mere skulle der faktisk ikke til. Det var i forbindelse med en soldreven cykel der så skulle have hjælp når der gik en sky for solen
Knallerten med Lohman motor var ikke en røvskubber men jeg mener at motoren sad nede ved kranken. Det var ca år 1953.
Nu er tråden 5 år gammel??? mon ikke ideen er udført, eller opgivet nu??
Hvis nu vi i DK ikke skulle have alle de hastighedsbegrænsninger på 2-traktere ville de brænde meget mere rent, dvs ikke forurene så meget.. og de ville kører meget længere pr liter.
En knallert forurener mere en end gammel lastbil.. alene af den grund at man fjerner rekylen fra udstødningen så ren olie og benzin smutter lige ud i storbyens friske luft.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Kør 4-taks knallert!
Kunne fås allerede i min barndom i Honda aftapning.

du kan godt selv bygge en diesel motor hvis du ellers har kendskab til det tekniske og brug af drejebænk det skal bare være en motor med mindst 32 at tryk på for at den kan starte jeg har desegnet 2 af slaksen det er veldig spændende tryk følger temperatur


PEK

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis