hej.
dine problemer med motoren skyldes benzin-luftblandingen.
du siger den går 4takt, hvilket normalt skyldes, at der er for meget benzin i blandingen.
blandingen skabes gennem 2 dyser ( strålespidser ) en til tomgang ( normalt justerbar ), og en til fart.
den luftmængde som motoren suger ind i karburatoren, er afhængig af omdrejningstallet, ved lave omdr. suges der i tomgangsdysen, og når omdr. øges stiger lufthastigheden og der suges også i den anden dyse.
der altså imidlertid en hastighed, hvor den suger for meget benzin, hvorfor den ikke går rent. måske har den for lidt at lave.
jeg kender ikke din motor men der er ting du kan tjekke.
har du mere end een karburator, så tjek om spjældene følges nøjagtigt ad.
tjek om ckokerspjældet står fuldstændigt vinkelret på indsugning, når den ikke er aktiveret, og tjek om der er slok i forbindelsesleddene så spjældet ikke sidder stille.
du kan muligvis knibe benzintilførslen via tomgangsdysen, skrues lidt ind.
(læg mærke til hvor meget du skruer, så du kan finde den oprindelige indstilling igen). men ikke så meget at det går ud over tomgangen.
en ting, som har betydning for, hvor meget benzin dyserne leverer er hvor højt benzinen står i klokken . det reguleres af en svømmer, som kan ha' en defekt. ikke sandsynligt.
endelig kan din skrue være for lille, så motoren ikke rigtigt har noget at lave. f.eks. hvis den har trukket vandski, spørg forhandler om std.propel
og se hvad din egen er. en sandsynlig årsag.
håber det kan hjælpe
hilsen lynæs