Gipsplade direkte på mur

Hej

Er der noget til hinder for at opsætte gipsplader direkte på en mur, eller skal de fastgøres til lægter?

Mvh

Peter
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan du sagtens gøre . Jeg har lige gjort det i vores bryggers, først bankede jeg alt pudset af og så var det bare at skrue pladerne fast.
biggrin
Hej

De kan faktisk også limes op med en specialmørtel, så man kan rette en skæv mur op.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra michael krogsgård

det kan du sagtens gøre . Jeg har lige gjort det i vores bryggers, først bankede jeg alt pudset af og så var det bare at skrue pladerne fast.
biggrin


Hvad brugte du at skruer?

Jeg tænker på, direkte ind i væggen, mursten, hvilken slags skruer gør man det med?

/Claus

 

Hejsa!

-Har du mørtelallergi- :lol:

Eller forholder det sig bare sådan, at du ikke lige er i topform med et pudsebrædt.
Lyder lidt som en omvej at bruge gipsplader, bare fordi muren,"måske" er lidt bulet.
-Kunne resultatet ikke let blive det samme- bare med "blødere" buler.

-Måske ser jeg unuanceret på problemet, fordi jeg engang ´har lært at pudse med mørtel.- :? Men alligevel..............

Venlig hilsen
retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Citat fra retro04



-Har du mørtelallergi- :lol:

Eller forholder det sig bare sådan, at du ikke lige er i topform med et pudsebrædt.



Det er formen det kniber med, selv ved små huller kan jeg ikke få pudset til at hæfte på stenene, men opsætning af plader kan jeg da finde ud af - tror jeg smile for jeg har faktisk aldrig prøvet det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jeg kan ikke huske hvor store de var, men jeg gik bare ned i det lokale byggemarked og købte plugs og skruer, og så borede jeg huller direkte igennem gips og ind i muren og så er det bare at putte en plugs i hullet og skrue pladen fast.
Citat fra Diske


Det er formen det kniber med, selv ved små huller kan jeg ikke få pudset til at hæfte på stenene, men opsætning af plader kan jeg da finde ud af - tror jeg smile for jeg har faktisk aldrig prøvet det.


- Kunne du så ikke allierer dig med en murer.-
Når alt er klappet og klart, pudses adskillige kvadratmeter i timen. 8)

Skal væggen fuldspartles, eller kan du bruge en vandskuring. ?
-Alle- Skriver Alle, kan filtse eller vandskure.... biggrin

Måske står jeg "næsten alene" med synspunktet, men jeg synes det er både synd og skam at beklæde en god og solid murstensvæg
- Med gips- cry

Skulle du ændre synspunkt ang. gipspladerne og ikke kan finde en murer,
-Har set at arbejdsløsheden hos dem er -5 -det må vel tolkes sådan-
at her er nogle, som lusker rundt i week-enderne.- :twisted:

Ellers er jeg sikker på, at her i dette forum, er mange som gerne vil hjælpe dig godt på vej. biggrin biggrin
-Det er nu ikke så pokkers svært............ at få startet rigtigt.-

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

helt enig med Retro - pudsning er løsning nr. 1. Og det er altså ikke så svært igen. Hvis væggen er stor kan du evt. opsætte ledere først (smalle trælister eller mørtelbælter med 1- 1½ meters afstand), som er i lod. Når de først er sat op, kan du pudse imellem og så er det bare at trække et brædt mellem lederne for at sikre at pudsen bliver plan.

Hvis du holder fast i gipspladerne, ville jeg absolut ikke skrue dem fast, men derimod lime dem fast. enten med en specialmørtel som orla skriver, eller med ganske almindelig blå lip (fliseklæber). Det skal nok holde.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også