jeres bedste værktøjs køb

hvilket stk værktøj har været jeres bedste køb :idea:

mit har været en bosch gbm 12ve accu maskine (blå model) som nu er afgået ved døden efter 13år

nu er der købt en bosch gsr 14,4 ve-2 proff med 2 stk 2,6 ah batterier

desuden til mit bedste køb er en bosch stiksav pst 65 og bosch ixo
hvilket stk værktøj har været jeres bedste køb... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej
mit bud må nok blive min dewalt dw743 kombisav. den har sparet mig for meget ved div projekter og kører stadig perfekt på 5 år tiltrods for meget og hård brug.
Skal man have noget værktøj der 'bare'' klarer opgaverne til UG i første hug hver eneste gang, skal man holde sig fra byggemarkedernes lavpristilbud - ofte egne/ukendte mærker som Falke, Powerkraft, Hercules, Alpha Tools mv samt de dårligste modeller fra fx Bosch, Black & Decker, Skill mv.

En bore/skruemaskine er uundværlig. Forrige år ofrede jeg mig og købte for første gang et kvalitets el-værktøj- En Makita 6317 12V, 2,6 NM bore-skruemaskine. Den har kraft som en eldrevet boremaskine og klarer uden problemer de største skuer. Derudover har de et lækkert greb og opladeren er færdig efter 1 time. Som supplement købte jeg en arbejdslampe hvor man kan bruge det andet batteri. Den kostede kun ca. 150 kr. men har vist totalt uundværlig.

Jeg har i år også ofret mig mht motorsav. Efter en meget uheldig oplevelse med en Partner der stort set ikke kunne save (skyldes en uheldig detalje ved produktet - bruger et nyt og tilsyneladende smart kædestrammersystem kaldet Intenz hvor man strammer kæden på sværdet - systemet kan ikke holde kæden stram og når den kører skævt saver den elendigt) faldt jeg for en Stihl m390 som koster 5.500 i udsalg, men jeg fik 2.000 i bytte for min ubrugelige Partner ifm et særtilbud. Den er på næsten 5HK. Den saver som en drøm og betjeningen er uovertruffen. Alle knapper og kontakter bare oser af kvalitet.

En sidste ting handler om bits. Jeg har netop købt et par Wera topkvalitetsbits i torx 15 og 25. De er simpelthen en fornøjelse at arbejde med.
hejsa..
Mine bedste værktøjer er de ting jeg har købt hvor jeg ikke "har sparet" det være sig især bitz og Markita stiksav. de der billige bitz kan drive mig til vanvid, når de "kammer over".. men kan sku værken få skruen ind eller ud.. så bander far.!!!!
Dog har jeg købt en batt.boremaskine i Bilka til 289 for vel 8 år siden.. den afgår ved døden efter ca. 1,5 år efter mit brug, men kviteringen er i plastkassen og de giver 2års garanti, så det er den 4 eller 5 jeg har .. alså 8år til 289.. 18v med 2 bat.. det er sku da ikke dårligt ;-) Og den bliver brugt ret ofte..

Mvh Jan J
Jeg købte sidste år en Makita stiksav på tilbud til ca. 1100 kr.

Nu har jeg haft lejlighed til at afprøve produktet i praksis inden for stort set alle opgavetyper. Jeg har aldrig haft et stykke værktøj der i den grad bliver ved med at imponere og overraske positivt. Lige meget hvad jeg saver i og hvordan jeg saver, så saver stiksaven bare perfekt! Den saver lige, laver et utrolig flot snit, den saver i gering uden problemer osv osv. Anbefales på det kraftigste.

Jeg vil iøvrigt gerne sige at jeg bliver mere og mere Makita fan. Jeg har købt to små akku skruetrækkere til at skrue hvor pladsen er trang. Først købte jeg en (dyr) Metabo Powermax med 4,8 volt batteri. Så var der tilbud på en Makita, også på 4,8 volt. Jeg syntes aldrig at Metabo var helt så kraftig som forventet. Den kan dårligt skrue en 4 cm lang skrue gennem to brædder. Det kunne Makita's uden problemer!

Jeg er heller ikke 100% tilfreds med en Metabo Lasercut kapsav. Den vandt en test og er ok, men den mangler altså nogle detaljer til at fastholde emnet og justering af laserlinie med skæret er ikke uproblematisk. Min fornemmelse er blot at disse ting ville have fungeret hvis jeg havde købt Makita.
Annonce
en god voldelige værktøj.!

en dewalt bajonetsav.
vist noget skal skrotes.
er den alle tiders slagter værktøj. til formålet.?
ud over nedrivning.


DeWALT DW304PK-qs type 2
1050W 230V 50Hz 5A
29mm. slaglængde
slag antal 0-2800/min.
med værktøjs fri klinge skift.
kan vendes i fire positioner ned. op. højer. vendstre.
demolitions klinge kun. ned. op.!
Bajonet save er også fantastiske til at beskære træer i haven. Prøv det.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
helt klart mit milwaukee 18v sæt med bajonetsav lampe rundsav og slagskruemaskine, klarer stortset alt.
og så lige min bosch ds10 kap/geringssav med arbejdsbuk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis