Ejektorpumpe.

Hvordan virker en ejektorpumpe ?

Kan man bygge en selv ?

Tænkte på en smart måde at tømme vandbassinet på.

Venligst

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
god aften.

Ang ejektorpumpe.

Hvis du forestiller dig at man pumper vand med højt tryk igennem

et rør så vil vandstrømmen have en givet hastighed. Anbringer man så en indsnævring i enden af røret vil vandets hastighed selvfølgelig stige,
Denne stigning vil også skabe et vacuum lige efter indsnævringen, Dette
vacuum udnyttes så til at suge vand, Det vil altså sige at man får mere
vand med op end man pumper ned. Systemet kræver altså at man har masser af vand til rådighed når man starter. Jeg kender systemet fra skibe hvor man havde anbragt ejektorer i de forskellige rum nederst i
fatøjet.når der så skulle lænses anvendte man brandpumperne yil at
føde disse ejektorer, man brugte så bare saltvand og det var der jo ingen mangel på.

Mt service,
Du skal bruge rigtig meget vandværksvand til at tømme et havebassin. Så rent økonomisk kan det slet ikke betale sig.

Green

Betyder ikke noget med økonomien.

Andre ??

Venligst

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hvorfor ikke bare bruge en hævert eller, hvis hæverten går for langsomt, en billig dykpumpe? Eller er det mest for udfordringens skyld?

Så lige, at det var et vandbassin, ikke badebassin, som jeg havde læst! Hvis det er et havebassin i niveau forstår jeg godt, hvorfor du ikke bruger hævert - det kræver i hvert fald gode lunger :lol:
Annonce
Fandt denne pumpe på nettet. Den er da smart. den skal tilsluttet ved påhængsmotoren, så kan du sejloe rundt og tømme vandbassin samtidig.

Green

Image 922 er ejektor som sugepumpe , men princippet anvendes jo i tryk forøgere, hvor stort tryk skal der til. Mit behov erat evt på den måde forøge afstrømning fra min kolonihave.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg gætter på at problemet, nu næsten 15 år senere, er løst.

Ikke forstå,(15 år) mvh krawse
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis