Fliser på gammelt trægulv

Hejsa.

Jeg skal til at ligge fliser i mit køkken oven på mit gamle trægulv.

Mit første problem er at det er lidt ujævnt, så ved ikke om det er smartest at lige slibe det engang først, eller om jeg kan bruge noget selvnivilerende eller hvad det nu hedder. :?

Og det andet er om jeg skal lige en træ eller gipsplade på gulvet inden jeg ligger fliser på.

Håber i kan give mig nogen gode råd. tongue
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det ikke lige noget jeg er helt hjemme i da jeg er uddannet maler, men er det overhovedet en god idé at lægge fliser på et trægulv!? Et trægulv giver jo efter når man går på det, hvilket let kunne få fugerne til at gå i stykker på dit nye flisegulv. Mon ikke den optimale løsning er at fjerne trægulvet helt.

mvh.
Lasse
Der var snak om det i tv'et, for et stykke tid siden...

Der var mange forretninger der giver forkerte oplysninger...

Men det var noget med at det ikke måtte være spåndplade. Det skulle være noget det ikke kune give efter, for så ville fugerne knække og vandt kan løbe ned i trægulvet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hejsa

Det kan sagtens lade sige gøre. Jeg har lagt to klinkegulve ovenpå trægulve hvor der har været temmeligt langt mellem strøerne. Det første gulv lagde jeg for 5 år siden, og ikke en eneste af fugerne er revnet.

Jeg har egentlig ikke gjort noget specielt udover hvad man bliver anbefalet af producenterne med mere. Eneste forskel har været at jeg har tilladt gulvspartlen (selvnivilerende) at tørre 120% inden jeg har lagt klinkerne.

Jeg gjorde som følger

1) skru alle brædder ekstra fast med nogle store kraftige skruer
2) rengør gulvet grundigt
3) giv gulvet primer
4) læg et pænt lag selvnivilerende gulvspartel, husk den skal være fiber holdig da den kan give sig.
5) lad spartlen tørre ordentlig igennem
6) læg klinkerne, HUSK: fugemørtlen tilsættes silikone granulat for at give den lidt elastisitet

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også