Microsoft Internet Explorer

Hej

Mit problem er at uanset hvor tit jeg taster Google ind som startside, enten under indstillinger / funktioner, eller lader Google selv oprette sig som startside, starter Explorer op med MSN som startside næste gang.

Har lejlighedsvis haft problemet tidligere/ men nu er det konstant.

Skideirriterrende er der nogen som har et bud på løsningen?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Orla

Som du beskriver problemet, kan det for mig godt lyde som en hijacker (malware = "ødelæggende" software), der har sneget sig ind på din maskine.

Du kan forsøge at installere SpyBot (freeware) til at fjerne en sådan hijacker.

Du kan downloade SpyBot her: http://www.internetsecurity.cc/spybot/download/
Og tak for hjælpen på mit indslag om "Bølgeeternit fra 1960" tongue
Der findes en endnu bedre løsning på spywareproblemet: Drop Internet Explorer og brug i stedet Mozilla Firefox som browser.

Jeg har brugt den et års tid nu, og min erfaring er:

1) Den er hurtigere end Explorer (både til at loade og til at surfe med)
2) INGEN spyware og andre ubehageligheder
3) 100% kompatibel (dsv. alle hjemmesider som jeg kan se i Explorer, kan jeg se ligeså godt i Firefox)
4) Du kan bruge den samtidig med Explorer, hvis du gerne vil veksle mellem de 2.
5) Superbrowser!!!

Den findes også på dansk. Hent den her:http://www.mozilla.org/products/firefox/
Hej.

Der er nogle ting med Mozilla/Firefox som er ret irriterende.

F.eks at adresselinien ikke bliver markeret automatisk når man klikker på den, det betyder at man ikke kan skrive links før man har slettet det tidl. link.

Jeg har begge og bruger kun IE.

Mvh Thomas
Annonce
Installer google toolbaren, den er nonag dvs ingen reklamer eller lignende.
Citat fra alfleha

Der findes en endnu bedre løsning på spywareproblemet: Drop Internet Explorer og brug i stedet Mozilla Firefox som browser.


Lidt som at anbefale en Peugeot-ejer at skifte bilen ud med en Toyota, fordi sædevarmen er gået... tongue

2) INGEN spyware og andre ubehageligheder


Hvordan kan browseren i sig selv forhindre spyware?


3) 100% kompatibel (dsv. alle hjemmesider som jeg kan se i Explorer, kan jeg se ligeså godt i Firefox)


99% måske - jeg har kendskab til sider, som ikke vistes korrekt i Firefox smile
Citat fra ThomP

2) INGEN spyware og andre ubehageligheder

Hvordan kan browseren i sig selv forhindre spyware?


Ved at have et mindre antal indbyggede fejl. De som udviklede/udvikler IE har ikke (haft) det samme blik for at fange fejl i koden, og det er disse fejl som malware/spyware udnytter.

Dette var allerede et stort problem inden nogen begyndte at udvikle Firefox, derfor har der været betydeligt fokus på dette under udviklingen, med deraf mindre antal fejl.

Det er i hvert fald påstanden. Om "mangelen" på spyware/malware der angriber firefox i virkeligheden er mindre, fordi der er færre der bruger firefox (og dermed gør den mindre interessant at angrive) er måske også en del af billedet.

En helt anden ting er så, at de som bruger FF i mange tilfælde er blevet trætte af spyware/malware, og derfor generelt er mere opmærksomme på hvad der sker med deres computere, hvilket igen gør dem sværere at angribe.
Majkat: Det kan godt være, det er mig, der har en forkert opfattelse af spyware, men jeg har indtryk af, at det tit er noget, brugeren lokkes til selv at hente, og i så fald har jeg svært ved at se, hvoirdan browseren kan hjælpe - ud over at den kan advare om, at man er ved at gøre noget dumt! Det sidste gør IE jo også efter XP SP2.

Dine betragtninger omkring "klientellet" er givetvis rigtige, men sådanne fordele forsvinder jo netop, hvis en "almindelig" bruger installerer Firefox, for han opfører sig jo ikke mere forsigtigt af den grund!

Den med "færre brugere"==>"færre angreb" tror jeg også på - det er en af årsagerne til, at min arbejdsgiver bruger Lotus Notes i stedet for Outlook cry

Anje: Jeg har al mulig respekt for de alternative browsere, men den artikel er da lettere propagandistsik!

Først kommer der en vejledning i, hvordan man kan browse uintelligent i IE. Herefter kommer der en vejledning i, hvordan man kan gøre det smartere i Firefox.
Det er helt sikkert smart, at siderne lægges i nye faner i baggrunden, men man kan jo gøre stort set det samme i IE ved at holde "shift" nede, mens man klikker på et link, eller ved at højreklikke og vælge "åbn i nyt vindue". Man kan så med rette hævde, at Firefox stadig er smartere, men at sammenligne den dårligste metode i ét værktøj med den bedste i et andet er da dårlig stil!

At Firefox så åbenbart har "instant availability" på de hentede artikler uden downloadtid på et 56k modem, det kan IE godt nok ikke klare, jvf. tongue :
Du klikker så blot på de forskellige faneblade for at læse artiklerne. Der er ingen ventetid - heller ikke selvom du sidder med et gammelt 56-Kbps modem!


Spyware, ændret startside, popup o.s.v. har IE mig bekendt også fået styr på med SP2
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis