Microsoft Internet Explorer

Hej

Mit problem er at uanset hvor tit jeg taster Google ind som startside, enten under indstillinger / funktioner, eller lader Google selv oprette sig som startside, starter Explorer op med MSN som startside næste gang.

Har lejlighedsvis haft problemet tidligere/ men nu er det konstant.

Skideirriterrende er der nogen som har et bud på løsningen?
Hej Mit problem er at uanset hvor tit jeg... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ThomP

Majkat: Det kan godt være, det er mig, der har en forkert opfattelse af spyware, men jeg har indtryk af, at det tit er noget, brugeren lokkes til selv at hente, og i så fald har jeg svært ved at se, hvoirdan browseren kan hjælpe - ud over at den kan advare om, at man er ved at gøre noget dumt! Det sidste gør IE jo også efter XP SP2.


Min erfaring er at det er et spørgsmål om Både-Og: en kombination af lokkemidler og så det at der er alle de her huller i programmeringen.

Og den med SP2 kan da nok være rigtig, desværre er det bare sådan at en stor del af Hr. og Fru Danmark aldrig får lavet de krævede opdateringer. Og SP2 hjælper jo ikke meget for dem der kører Windows 98 osv. Her vil firefox faktisk kunne afhjælpe en del af problemerne.
Hej igen

Det ser ud til at mit problem med at skifte opstartsside til MSN dukker op med jævne mellemrum.

Jeg opdaterer faktisk Windovs ugentligt, så det skulle ikke være problemet.

Jeg er blevet kontaktet af Virus112, som ville sælge mig et program, som hindrede spyvare i at komme ind på computeren, frem for at scanne når først den er kommet ind, er der nogen der har erfaring med dette?
Sådan et program findes ikke ----- så skulle programmøren jo kende spywaren inden den kom i omløb :shock: Du vil altid kunne få nye spyware ind, uanset hvad du bruger.
Jeg bruger gratis pogrammerne fra Spywarefri og er tilfreds. Jeg får ikke noget ind, selvom jeg surfer meget.
(Dog ikke på de listige sider)

Sniffer  
Gå ind på din internetbrowser - klik og træk Funktioner og vælg Internetindstillinger. I fanen Generelt under Startside - Vælg blank side (det har jeg) eller indtast en en hjemmeside.
Når du er ude og surfe skal du aldrig klikke 'klik her for startside', 'klik her som at vælge denne side som startside' osv.
Er der noget driller fortsat, så kig vidre i den samme fane. Slet filer i afsnittet Midlertidige Internetfiler. Og i afsnittet Oversigt, ryd oversigten.
De to sidstnævnte er godt at gøre jævnligt.

 

Annonce
Citat fra Orla Nautrup

Jeg er blevet kontaktet af Virus112, som ville sælge mig et program, som hindrede spyvare i at komme ind på computeren, frem for at scanne når først den er kommet ind, er der nogen der har erfaring med dette?


Jeg var "udsat" for virus112 for et par år tilbage og har ikke noget godt at sige om dem...
Citat fra Orla Nautrup

Hej

Hvad har du konkret om dem?


Det ligger et godt stykke tilbage i tiden, men essensen var at jeg oplevede deres support som fuldstændigt håbløs. De som jeg kommunikerede med læste ikke hvad man skev til dem, så når man spurgte om øst fik man svar om vest. Samtidigt var de utroligt påståelige, og selvom man kunne vise dem skærmbilleder og/eller logfiler blev de ved med at sige "det kan ikke passe". Da jeg egentlig synes at mange ting var gode, forsøgte jeg til sidst at komme til at tale med nogen på lederniveau for at få retableret et ordentligt forhold - men kunne ikke engang få nogen til at ringe tilbage. På det tidspunkt var firmaet jeg arbejdede for nødt til at dumpe dem som leverandører og finde nogen andre.

Produktet så ud til at være udmærket, men mine erfaringer med personerne bag får mig til at fraråde andre at bruge dem.

Det er som sagt et godt stykke tid siden, men oplevelsen står stadigt tydeligt indprentet hos mig.
Skift evt browser, f.eks. Firefox 1.5 eller Opera

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis