Køb af køkken - hvordan sikrer jeg mig?

Vi står for at købe nyt køkken. Vi har fundet et lækkert et hos Profil køkken. Men med mediernes fokus på køkkenkøb i baghovedet, så vil vi godt sikre os, at vi rent faktisk også får et køkken og uden at miste penge. Og så har vi hørt rygter om profilkøkkenet. Det er dog stadig det køkken, som opfylder vores behov bedst tli bedst pris og med en fantasi, vi ikke har kunne finde i køkkenkædebutikker.

Vi har fået tilbud med snarlig levering, og nu vil køkkenfirmaet gerne have en forudbetaling på 40 %. Er det rimeligt? Kan vi gøre det på andre måder, eller er det meget normalt med så stor en forudbetaling? Er en bankgaranti måske svaret? Nogle gode råd så vi sikre os, at vi får leveret køkkenet uden at miste penge undervejs? Der er ikke tale om opsætning af køkken.

Håber nogle har nogle rigtig gode råd.

Rikke

s3it

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Rikke S

Vi har fået tilbud med snarlig levering, og nu vil køkkenfirmaet gerne have en forudbetaling på 40 %. Er det rimeligt? Kan vi gøre det på andre måder, eller er det meget normalt med så stor en forudbetaling?
Rikke

-NEJ- Det er ikke rimeligt, men desværre meget normalt for diverse køkkenforhandlere.
Køkkenfirmaerne markedsfører sig overalt, med pomt og pragt, men når det kommer til en handelssituation, trækker de følehornene tilbage.
Her er man oftest nødsaget til at handle med et lille lokal aps. som åbenbart, -undskyld udtrykket.- er pissebange for at midste penge.
Her skal skrives kontrakter, med store udbetalinger. Og ofte med klausuler på, at hvis raterne ikke falder til tiden pålægges renter og evt. rabatter bortfalder.

-Har selv lige handlet med invita, så jeg til kender til mistroen af kunderne.-

Man betaler vel ikke for en vare, før den er modtaget.
Betaling må foregå netto-kontant ved aflevering.
-Ellers kan de bare droppe at handle-
Lige pludselig kan alt lade sig gøre. :roll:
-Læg pres på dem, ellers lærer de vel aldrig at opføre sig kundevenligt -

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej

Vi har handlet køkken hos Kvik køkken. Vi bestilte køkkenet for 2 md siden og har intet betalt endnu... :shock:

Vi har så godt nok haft en vandskade og er blevet forsinket, så vi har bare lavet en aftale med Kvik om, at vi ringer en uge inden vi skal bruge køkkenet og så betaler vi ved leveringen...

Vi har betalt bordpladen, men den fik vi også allerede i uge 26...

Jeg vil også mene at man må kunne ligge lidt pres på køkkenforhandleren. Vil de have ordren eller ej :twisted:

Hejho
Citat fra hejho

Jeg vil også mene at man må kunne ligge lidt pres på køkkenforhandleren. Vil de have ordren eller ej :twisted:

Lige mine ord. Man kan jo altid stikke forhandleren en lille hvid løgn om at konkurrenten, som man jo også har fået tilbud fra, ikke kræver forudbetaling (eller så stor forudbetaling)...

Jeg plejer altid at bruge (med god erfaring) en vending som denne:
Nu vil jeg helst handle med dig, men din konkurrent tilbyder mig bla. bla. bla...
til en bedre pris bla. bla. bla...
Du vil vel ikke have at jeg skal handle der i stedet ?

Selvom jeg nok ikke vil købe køkken hos KVIK igen (synes ikke kvaliteten var helt i top, ifht. andre fabrikanter), så synes jeg at jeg fik en vældig fin behandling, og betalte først da jeg fik varerne. Jeg læssede dem på bilen inden betaling og kunne da samtidig checke at alt var der og at tingene var i orden.

Held og lykke med købet og lad dem nu ikke tryne jer

:-) Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis