Punktfundament til legehus?

Hullo!

Husets lille prinsesse har fået et af disse Lille-Villa trælegehuse. Og nu skal det jo stilles op.

Legehuset måler 1,70 x 2,40 m i grundplan. Jeg regner med at bore 6 stk. Ø140 mm huller med mit pælebor. Dybden bliver 90 cm. Derefter fyldes med beton (1:3 - 1:4) hvori de 6 stolpebeslag sættes (2 rækker med 3 stk.). I stolpebeslagene lægges så to stk. 10x10 cm trykimprægnerede stolper i husets længde, hvorpå huset sættes på det medfølgende ”fundament” (5 stykker trykimprægneret træ i ”lægtestørrelse”).

Spørgsmål 1: Fylder jeg hullerne med beton og presser/trykker/banker stolpebeslagene ned i den våde beton?

Spørgsmål 2: Overkill? biggrin

Med venlig hilsen
FlemmingB

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Overkill :lol:

Jeg ville nøjes med at klodse legehuset op på nogle betonfliser, og så lægge et stykke asfaltpap mellem flise og bundrem.

Mvh.

René

Really? Er det virkelig nok?

Hvad så med dør og vindue når den ene stak fliser sætter sig 10-15 mm :?: :shock: :oops: :twisted: biggrin

Jeg har ikke noget imod at arbejde lidt for sagen, bare jeg for eftertiden slipper for at skulle rette op på tingesten et par gange om året.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Med mindre du bor i en mose, så skulle du da kunne stampe jorden.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tjah - "mit" legehus blev skrottet sidste år efter knap 30 år på samme sted. Stillet direkte på fliser afrettet i et par cm sand.

Men hvorfor ikke smide 6 minkklodser ned, hvis det skal være? Koster ca. det samme som dine stolpeslag. Fordelen ved dette er primært, at en storm ikke flytter huset (hvis det står udsat).

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis