Udskiftning til lav-energiruder

Jeg skal have skiftet alle ruder i mit 1-planshus fra thermo til lav-energi (U1,1). Der er 18 ruder med et samlet areal på knap 25 kvm.

Jeg har fået et tilbud på kr. 37.000 incl moms for hele opgaven, hvor gamle ruder fjernes, kanterne renses for gammelt kit, nye ruder monteres, og der påsættes nye glaslister.

Der er 5 års garanti på ruderne og monteringen er omfattet af BYG garantiordningen.

Hvad siger I - lyder prisen rimelig?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har lige selv skiftet glasset i mine termo fra 85.
Da de er fra 85 er der ikke plads til så meget glastykkelse., så det kunne kun blive til lavernergi 1,3.
Men det er virkelig en stor forskel.
Termoglassene er af 4mm glas på hver side (og ikke 3 mm), det var tilrådelig, da størrelserne lå på cirka 100 x100 cm. Ellers har de større bevægelser og dermed størrere risiko for at blive utætte.
Jeg gav for 6 ruder af denne størrelse 600Kr. pr. Stk
Altså 3600,-. Areal cirka 6 KVM.
Jeg skifter yderligere 2 her til efteråret. biggrin biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Nu ved jeg ikke om du har lagt mærke til hvad dette forum hedder, men hvorfor prøver du ikke selv at skifte de der ruder, dette ment i god tone.

Hvis du nu kan få et ordentligt tilbud på glasset, men de har karteller så det batter i dansk glarmester laug, så jeg tror ikke du kan rokke så meget ved tilbuddene.

At skære glaslister ud er nemt.

Men hvis du måler forkert er det selvfølgelig på eget ansvar.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej

I stedet for og gå til en glaremester og købe ruderne, så prøv i stedet ved en tømrer/snedker. De får som regel også ruderne fra fabrikkerne, og har ikke samme fortjenester som en glaremester.
Hej Hth123

Du kan nogenlunde danne dig et overblik over glaspriserne her: http://www.olt.dk/Katalog/Glas/termoglas.htm
Og hvis du vil skifte ruderne selv skal du yderligere bruge: gummibånd, glaslister, montageskruer, plastafstandsklosser og en "glarmestersugekop" (jeg ved ikke hvad den hedder, men den kan suge sig fast på glasset så du kan løfte ruden ud og på plads).
Når du selv skifter ruderne, får du også mulighed for at udbedre småskader i vinduesrammerne og grundbehandle træet inden de samles igen.
Hvis du ikke har mod på at udføre arbejdet selv, er der mulighed for at finde en tømmer, som vil udføre opgaven på timeløn, og du selv kan hjælpe til, så vil der formentligt også være penge at spare. (Du skal lige huske at aftale timeløn og materialepriser med tømren inden du vælger denne løsning).
Husk på: Når en håndværker giver et tilbud, så tager han højde for alt det der kan gå galt og indregner det i prisen, ligesom han heller ikke udfører andre småreperstioner udover tilbudet.
Jeg går ud fra at dine vinduer er ok, og at du ønsker at udskifte ruderne pga energibesparelse. Inden du vælger din endelige løsning, så var det måske værd at se hvad Rådvad skriver: http://www.raadvad.dk/default.aspx?id=43&ai=40

Mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis