Puch Maxi P + K

Hej.

Er der nogen der ligger inde med "instruktionsbogen" til en Puch Maxi gammel model ?
Jeg har været på biblioteket, de ville prøve at finde noget til mig, men der er nu gået 3 mdr, og de har ikke kunne finde noget til mig. Jeg ville meget gerne om jeg kunne købe den eller låne den så jeg kunne tage en kopi af den.
Håber nogen kan hjælpe

Mvh Cirkelinedk

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal måske have fat i Køsters Boghandel, der gør i litteratur til ældre biler og MC'er. Måske har de lidt knallertting også.

Er det et specifikt problem du har (gjorde det meget i Puch i mine unge år, en kanon knallert), for så var der måske en eller anden der havde et guldkorn eller to.
Yep også her. Jeg vist også en guro inden for maxier.

Ihh hvor skulle man dog have behold alle disse maxier og ikke mindst Velo Solex'es, de har jo fået kultstatus.

Nu handler siden jo også om byggeri. En spøjs ting ved mine støjdæmpende vinduer er, lyden af maxier buldrer ligen igennem.

Der er åbentbart et eller andet med resonans der får dem til at gå amok.
Underligt. Så jeg hader alle dem der kører med defekte maxi potter.

Men der var nu ikke noget som en DØD maxi med original tændrørshætte i regnvejr.

Nå bare spørg løs.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej.

Min datter har fået en Puch Maxi, men der er ikke andet end problemer med den.
Hun kan køre på den, og pludselig går den i stå, og hun kan ikke starte den. Vi køre ud efter den, og tager den hjem og prøver at starte den, men der er ikke tænding på den. Skifter tændrør men stadig intet sker. Snakker med cykelhandleren der mener det kan være ledningssystemet, det skifter vi så, men stadig intet sker. Har skiftet hele tændingssystemet, men den vil stadig ikke. De dele der er skiftet er : Tændrør, tænrørshætte, tændkabel, tændspole, lyspole, platiner, kondensator, kile for svinghjulet.. men stadig kan vi ikke få den igang. Tændrøret har vi tjekket flere gange, og den giver ikke mere gnist end en lille svag meget lysegul gnist, som kun kan ses i mørkt lokale :?

Kan i give et svar hvad det er der skal gøres???
Min mand har fået grå hår før tiden, pga denne " mandagsmaskine" *s*

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
Det lyder som om det snarere er komponentudskiftning end fejlsøgning i bedriver.

Da der kommer en gnist i tændrøret, så må man formode, at tændingen er i orden, men man kan prøve at forøge elektrodeafstanden til f. eks. 1 mm og hvis der stadig kommer gnist, så er det næppe der fejlen ligger.

Er tændingstidspunktet korrekt? Det kunne jo godt være forskubbet af de mange udskiftninger, der er foretaget.

Er benzintilførslen i orden? Er karburatoren renset og er alle dyser kontrolleret for forstoppelse og er benzinniveauet korrekt?
Tændingstidspunktet er der vi er fortabte :? , for det ved vi ikke hvad skal være.. alt er renset.

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
Annonce
Den skal da give en flot blå gnist, ikke en lille gul "prut".

Ja det lyder som om i ikke er eksperter til fejlsøgning med de dimsedutter i allerede har udskiftet.

Lysspole og kile for svinghjulet burde være nemme at udelukke.

Kan maskinen "snapses" igang. Lidt benzin ind direkte i cylinderen via en lille gummislange, jokke et par gang på kickstarteren, i med tændrøret og så se om den starter i en 10 sekunder. Hvis den gør det er det benzintilførslen.
PS. NGK tændrørshætter sprayet med silicone spray er et must på en MAXI.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
start med at stille platin afstanden der hvor de er mest åbne skal afstanden være 0,4 mm der efter stiller i tændningen ved at dreje på den bag plade hvor tændspolen og platinerne sidder når i så drejer motoren i kørsels retningen skal platinerne startne med at åbne en til 2 mm før stemplet er helt i top kan klares på følgende måde skrug tændrøret ud kør stemplet i top sæt et skudelære ned i hullet derj mororen baglæns juster skydelæret yderliger 1,5 mm længer ud sæt det tilbage og drej så motoren frem igen til stemplet rammer spidsen drej så pladen med platinerne til de begynder at åbne og spænd så pladen fast igen så skulle der være en chance

Rolf lo

Er det håbløst, ja så tager en maxismed altså ikke en herregård for at stille de 2 parametre.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej

Kender du Birgers billige bilbøger??? (www.Birgersbilligebilboeger.dk)
han har sikkert instruktionsbogen til Puch maxi, og jeg er næsten sikker på at Haynes har lavet en reparations håndbog til Puch Maxi.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis