Hvor købes maling til metal ?

Hej med jer alle

Jeg har en FF motor som trængr til at få sin originale farve tilbage igen...
Det er en grøn farve der har koden RAL 6005.
Jeg har tidligere haft gode erfaringer med maling fra Esbjerg lak ( tror jeg de hedder ) Men de har den kke som en standard farve. De laver den gerne men med min 5 liter til ca 930,- + moms, altså over 1150,- alt incl..... Og jeg har vel et behov til motoren på ca 3/8 liter cry

Malingen fra Esbjerg er super. Men er der mogen der kender andre muligheder for at finde en kvalitets maling i en special farve til rimelige penge ?
Esbjergs maling er en type der giver et tykt flot sammenflydt lag, der hæfter godt på underlaget. En Primer er selvfølgelig en forudsætning for det optimale resultat.

Esbjergs pris er vist rimelig nok, men da jeg ikke har så stort et behov bliver det jo dyrt i den sidste ende, desværre.

MVH Njord
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa Njord!

Jeg har en kollega, der har en gl. båd, med samme problem som dig. Om det er en korrekt fremgangsmåde han har brugt, ved jeg ikke.

Han har malet motoren med grøn hammerlak, fra firmaet "Hammertite" (som kan købes i alle større byggemarkeder) og det med et pænt resultat til følge.

Mvh. Birger

P.S. Malingen kan købes, både som spray og til pensel, i mindre portioner.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Alle farvehandlere eller autolakerere bør kunne blande enhver RAL farve.

Hilsen Aksel
Hej

Hammerlakken er ikke aktuel... Det er ikke noget der vil se originalt ud på min motor.

Hvad angår en autolak så er jeg lidt nervøs for holdbarheden...
Fordelen med Esbjerg's maling er at den giver et tyktlag og med et flot resultat. Jeg har ikke set det for andre malinger, men måske der er nogen der har erfaringer ???

MVH Njord
Jeg har selv lidt af samme problem.
Har spekuleret lidt på landbrugsmaskineforhandlere, men har ikke rigtigt fundet nogen..
Bare en ide..

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Tror desværre ikke du finder noget bedre - når den skal specialtones. Du risikerer at få en maling, der ikke har lige de egenskaber, du forventer.

Har lige håndmalet nogle halvstore metaldele og ærgrer mig gul og grøn over, at jeg brugte Flüggers maling til sidste del (havde lige en rest i samme tone). Den anden maling ligner til forveksling et sprøjtelakeret resultat...

Mvh.

Jan R.
Annonce
Originallak består af mange lag lak hvor man har slebet indimellem. Jeg har malet min kadet jeg havde for flere år siden. den fik 3 gange, alm dåsespraymaling, den sidste gang med lakspray, og så blev den ellers poleret, mange roste mig for man kunne overhovedet ikke se den var hjemmemalet. malingen var den billigeste fra jem&fix.

Men drejer det sig om originallak, så kan bilforhandlerne skaffe det. Vi har lige bestilt det nummer der står på motorhjelmen på vores volvo, så ska vi igang med den.

Peline fra Midt-jylland
Hej med jer

Jeg har fået en ganske OK pris på de 5 liter infarvet i RAL 6005. Vi har en passende rabat aftale, igennem firmaet, med den lokale jernhandler der også giver rabatten på special ting..

Og lige hvad angår min motor så var proceduren at den efter samling hos fabrikken blev prøvekørt. Og efter denne prøvekørsel og inden blokken blev kold, at motoren fik en omgang maling. Nemt og elegant.... Netop herfor er jeg sikker på at en kraftig maling som fx Esbjergs Maskinemalje vi lvære et rigtigt og autentisk valg. Den er tyk og løber ret flot sammen i et tykt lag og er fin at fordele med pensel.

Tak for indsatsen.... Jeg venter bare på min maling... der er jo lidt leveringstid på disse specielle ordrer. Men det er også helt OK, heller vente på kvalitet end at hoppe over hvor gærdet er lavest...

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også