Forandring..

Hvordan laver man Bitmapbilleder om til JPEG ???

Sniffer  
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du henter verdens bedste gratis billedeprogram (i hvert tilfælde efter min mening)

http://www.irfanview.com/

Der kan du åbne næste alle formater af billeder, og gemme dem i lige det format du måtte have lyst til.

Mvh.

René

Den i windows indbyggede paint kan også gøre det (men kan heller ikke så meget andet :roll: )
Hmmm - ja nørd er jeg jo langtfra...det kan jeg bare slet ikke finde ud af.
irfanview vil ha et kodeord og absolut ikke gemme noget uden, men det er sikkert mig der kvajer i det..
hilsen
sniffer

Sniffer  
Hej Sniffer

Prøv dette: Åben billedet > klik på filer >klik på Gem som...>navngiv billedet i Filnavn og lige under står der Filtype: klik på trekanten på spidsen og vælg Filformat (*jpg*, jpeg ) og klik herefter på Gem.
Nu skulle billedet være gemt i jpg-format, ved siden af det billed du åbnede.

Mvh Anders
Annonce
Hej anje
Det er det jeg gør uden at det vil...ØVZ

Sniffer  
Prøv at starte paint - ligger typisk i startmenuen under tilbehør.

Åben dit billede og vælg herefter "Gem som" i menuen "Filer" - nedest under fil-type vælger du så det format du vil gemme i (som anje også skriver).

Det burde ikke give problemer.
Det giver problemer, for det virker ikke hos mig. Der gemmes slet ikke noget, selvom jeg følger jeres brugsanvisninger..
Må jo så lige tænke lidt over hvordan.............
hilsen
sniffer

Sniffer  
Hej Igen Sniffer

Hvis du har mod på at prøve en gang til, så kommer der en redigeret udgave af mit første indlæg:

Åben billedet > klik på filer >klik på Gem som...>I øverste menulinie: Gem i - vælger du at gemme på skrivebordet (brug den lille trekant på spidsen) > navngiv billedet i Filnavn og lige under står der Filtype: klik på trekanten på spidsen og vælg Filformat (*jpg*, jpeg ) og klik herefter på Gem.
Nu skulle billedet gerne være gemt på skrivebordet i jpg-format.

Mvh Anders
Weeeee - det lykkedes efter møje og besvær med det ene billede :wink:
Tusind tak for hjælpen
hilsen
sniffer

Sniffer  
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis