Akkumuleringstank..... Selvbyg

Er der en her der har en tegning eller kan lave en der beskriver hvordan man laver en akkumuleringstank af en gammel 1200l olietank?

Der tænker jeg på hvor de forskellige studser og sammenkoblinger skal sidde, samt hvor i man skal svejse stagene i for at den kan klare presset..

Håber at der er en der kan hjælpe..
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Ja, jeg ved det ikke, men da ingen har svaret dig endnu, ville jeg kontakte www.pilleklub.dk her er der garanteret nogle der har lavet dette før..

Hilsen Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Prøv www.biovarme.dk, der er diagrammer over hvordan man forbinder en akkumuleringstank med et fastbrændselsfyr.

Du kan også vælge at lave det med selvcirkulation i stedet for ladepumpe. I så fald skal fyr og tank forbindes på samme måde, blot skal tanken placeres over fyret og rørene skal være "store".

Jeg er selv igang med en 2200l mejeritank som jeg har forbundet med et 24kW Rocafyr vha 2" rør. Selve tanken står 2.5m over jorden og der er en fin selvcirkulering ml tank og fyr.

Hvis du bruger tanken ifbm en brændekedel skal du jo have åben ekspansion, jeg vil derfor formode at trykket i tanken er ret begrænset - dvs du ikke behøver at svejse forstærkninger i tanken....men jeg har som sagt ikke erfaringer med olietanke, kun med min mejeritank.

Jeg ved ikke om du har en gl olietank billigt, men ellers skal du jo også overveje om det er besværet værd at arbejde med den - gl olietanke er tit tærede i svejsningerne forneden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis