Tilbygning i et plan

Hejsa.

Man bliver jo hele tiden klogere, eller også får man bare nye ideer.
Jeg har tidligere stillet spm. ifb. med at lave en udvidelse af boligen opadtil,
men er på det seneste begyndt at hælde mere til at lave det i et plan.
På den måde kan jeg også få lidt kælder.

Det jeg påtænker er en tilbygning på 6x9m, hvor der evt. skal være hel eller delvis kælder under.
Min grund ligger forholdvis højt og min nabo, der har kælder, har ikke overhovedet været berørt af det meget vand andre folk i Greve har måttet flytte fra.
Men hvad kan jeg forvente det koster ekstra pr.kvm., hvis jeg vælger at lægge kælder under?

Lasse
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan kun gætte på hvad en tilbygning som din vil koste.

Jeg gætter på du vil kunne få lavet et tilbygning som din for ca. 500.000 - 700.000 uden kælder og noget lignende 750.000 - 1.000.000 med kælder.

Men rigtig meget afhænger jo at adgangsforhold, hvad der skal laves af indretning, og materialevalget. Om du selv laver en del.. eller er det OK at den opgravede jord efterlades i depot på grunden. Skal haven reetableres eller klarer i det selv...

Er bygningen uden bad og køkken, så den lavere ende af pris skalaen.. Og med bad og/eller køkken i den højere og kan da nemt rulle over...

Under den lave ende af priserne skal du nok selv igang med en hel del af arbejdet....

Men som sagt kun gætrolleyes

Husk på at en kældertrappe vil nuppe en del af din nye tilbygning.. Eller skal der kun være adgang udefra?

MVH Njord
Hejsa.

Jeg havde selv tænkt mig at lave gravearbejde, støbning af fundament og opmuring af indervæggen i noget gasbeton. Ydervæggen lader jeg en prof. murer om, da det nok ikke er så nemt at lægge mursten pænt...
Tagkonstruktionen ville jeg tro jeg selv kan klare. Muligvis en tømrer til skellettet og så lægger jeg selv isolering og pladetag.
Der skal være et badeværelse i tilbygningen og heldigvis løber kloaken lige forbi, det gør nok tingene lidt nemmere...¨

Njord: Kan jeg fortolke dine prisgæt således, at en fuld kælder vil gøre projektet ca. 200k dyrere....eller er det billigere når jeg selv laver gravearbejdet?

Kan nok ikke leve med 75 m3 jord ekstra i haven. Hvad koster det at bortskaffe sådant?

Og ja, der skal være nedgang til kælder fra overetagen...og også udefra.

Med venlig hilsen

Lasse
Hej igen...

drop at grave selv.. det letteste er at få en til at grave og læse samtidig og råjorden væk. Hvad det koster afhænger af rigtig mange lokale forhold.. jeg har ingen ide om prisen i dit område..
Hvis du vil grave selv så lej en ordentlig maskine til at grave med. Fx en rendegraver, eller evt en mindre gravemaskine, men ikke en af de helt små....
Så bliver du "aldrig" færdigrolleyes

Mit gæt er at merprisen for håndværkere vil være ca 200kkr. Så graver du selv sparer du jo noget. Og støber su selv kælderen er der jo også penge at spare på det... Jeg gætter på det vil du spare 100kkr. på... Altså grave og støbe selv.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis