Afdækning af mur. forslag?

Jeg har en mur som skal til at filses op nu her, og så vil jeg have lavet en anden afdækning af muren i toppen, da der i tidernes morgen bare er blevet lagt nogen klinker på. Fugerne mellem disse laver dog nogen løbere som giver grimme streger ned af muren.

Mit problem er dog at muren har nogen kanter som gør at jeg ikke bare kan ligge en kant, ihvertfald som jeg tænker.

Har i nogen ideer?

På forhånd tak

\René
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja det vil da blive fint med en sinkinddekning på toppen. Dette er ikke så dyrt gå til nermeste smed eller vvs firma og hør om pris o.l.
Du kan også legge tagsten (tegl eller betong) det er også fint.

Cold be heart and hand and bone, cold be travelers far from home... they do not see what lies ahead when sun has failed and moon is dead.
Vi har lagt skiffer på en lignende mur. Det blev ca. 2.000 kr. for et område, der svarer til ca. halvdelen af din mur. En meget smuk og langtidsholdbar løsning, der passer rigtigt godt til vores vinduers sålbænke.

Ankergaard
Hej!

-Ja-Hvem har ikke "bøvlet" med afdækninger af læmure. :?

Det er et vanskligt sted at afdække. -Ordentligt-
Jeg har selv prøvet stortset alt, hvad er mennesklig muligt.

-Mine mange forsøg har resulteret i, at glaserede krybberør fra hasle er den optimale, æstetiske og mest holdbare løsning.-

Rørerne primes først indvendig med multiklæb/flex, herefter udstøbes de med lecabeton. Muren monteres med vandnæser og murpap.
Herefter har jeg påmuret halvcirklerne, udfuget alle samlinger med elastiske fuger, også mellem vandnæse og rør.
-Kan sagtens se at dine fremspring på muren, kan give problemer.-
Men hasle har lavet en klinke i samme materiale, som jo sagtens kan påklæbes fremspringene i en fornuftig vinkel.

-Bare lige en alternativ løsning-
Vedhæfter lige et billede. -Algefri- og min. 10 år gammel.
Held og lykke med opgaven
retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

>MT, har du mulighed for at ligge et billed op eller sende et til mig med skiffer, så jeg kan se det? smile

Jeg har set hos den lokale tømmerhandel at de har en slags alu profil som er bukket som et tag som jeg går ud fra man kan bruge til lign opgaver, dog er mit problem igen at jeg ikke ved hvordan det skal laves hvor jeg har mine "takker" ud. sad

Kan Zink ellers købes i ruller eller hvordan får man fat i sådan noget og hvor?

På forhånd tak
\René
Hej!

-Zink købes hos blikkenslageren-
Vedkommende kan lave alt lige på de mål du ønsker, med vandnæser o.s.v.
Du vil samtidig kunne få fremspringene afdækket i en helhed.
-Lav evt. en tegning og indhent tilbud.-

Husk zink er skrøbelig overfor stød og slag. Kommer let til at se bulet ud,
Specielt i den højde som billedet viser.

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Annonce
Jeg har nu hentet priser på en masse forskelligt, men idag så jeg en mur hvor der er lavet en slags beton afdækning. Det så ud som om den var købt sådan i stykker og så sat sammen. Nogen der ved hvor man finder sådan noget?

\René
Hej igen

-Her er mange muligheder.-
En af dem kunne være. http://www.lne.dk/murkroner.php4

Men kontakt din lokale tømmerhandel/proffen, de ved forhåbentlig præcis hvor de kan købes og ikke mindst -Hvad din pris bliver.-

Mvh retro.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Nu har jeg fået mine elementer der skal ligges på muren, men når jeg kigger på monterings vejledningen undre jeg mig over at jeg skal ligge noget pap og så mørtel og afdækning bagefter. Så bliver det jo ligesom bare lagt på et "papir" man kan hive væk bortset fra at det vejer så meget?

Nogen der kan forklare mig hvorfor?

http://www.oranje.dk/images/log/444.pdf

\René
Jeg har da et bud på hvorfor - om det så er 100% rigtigt tør jeg ikke love.

Pappet skal vel lægges udfra samme princip som når man murer en væg. Nemlig for at hindre at fugten trænger op i murværket - i dit tilfælde - altså de beton elementer der bliver lagt ovenpå muren. Det burde snildt kunne holde da sådan nogle elementer jo ikke er helt lette og mørtlen hjælper jo også med at holde det hele fast.
Citat fra boso

Jeg har da et bud på hvorfor - om det så er 100% rigtigt tør jeg ikke love.

Pappet skal vel lægges udfra samme princip som når man murer en væg. Nemlig for at hindre at fugten trænger op i murværket - i dit tilfælde - altså de beton elementer der bliver lagt ovenpå muren. Det burde snildt kunne holde da sådan nogle elementer jo ikke er helt lette og mørtlen hjælper jo også med at holde det hele fast.


[size=18]Ikke helt rigtigt i dette tilfælde er det for at forhindre fugt i at trænge ned i muren.

Jan Kronborg
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis