Afdækning af mur. forslag?

Jeg har en mur som skal til at filses op nu her, og så vil jeg have lavet en anden afdækning af muren i toppen, da der i tidernes morgen bare er blevet lagt nogen klinker på. Fugerne mellem disse laver dog nogen løbere som giver grimme streger ned af muren.

Mit problem er dog at muren har nogen kanter som gør at jeg ikke bare kan ligge en kant, ihvertfald som jeg tænker.

Har i nogen ideer?

På forhånd tak

\René
Jeg har en mur som skal til at filses op nu her... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

-Det fugtisolerende pap giver "næsten" altid anledning til undren-
Hvorfor støbe store velfunderede sokler, og så bare mure på et stykke "papir". Men jeg kan forsikre dig om at det er en god gammel og velafprøvet metode -som holder- "vand" biggrin
Forstår sagtens din undren, for det virker umiddelbart lidt ulogisk.
Men det er uden tvivl dem, som træffer løsningen ud fra at tingene partout skal limes sammen, som senere får problemer.
-Så mur endelig på den fugtisolerende membran-
"Vi" skal helst ikke have flere problemer, -med den mur- biggrin biggrin

Held og lykke, og husk nu frostsikrende afdækning, hvis du færdiggør projektet i week-enden

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Der skal ganske rigtigt pap i. BÅDE for nedsivende fugt, men også fordi, at en afdækning vil arbejde anderledes en murværket.
Jeg har set mange eksempler på, at f.eks en skorstensafdækning "vrider" de øverste skifter løse. Når du tager afdækningen af, følger øverste skifte med.
Derfor skal du "adskille" afdækning og murværk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis