afskaermning af loebesod

vi bor i Estland hvor vi har faaet bygget et dejligt hus, med en dejlig lukket pejs, men vi har et problem, vi har loebesod tror vi, det er moerkebrunt og lugter som tjaere, det kommer igennem murestenene i skorstenen, der gaar fra stuen igennem 1.sal, hvorfor kommer det, og hvad kan vi goere for at faa det stoppet, kan vi isolere eller male det vaek.
jeg saa der var en farvehandler ida, der svarede paa noget af det sammen, hun skrev om noget isolergrund-stopgrund, hvad er navnet paa det altsaa firmanavn, og kan vi bruge det, og hvad er det, hvis jeg skal koebe det her i Estland maa jeg vide lidt om indeholdet! paa forhaand tak.
mvh preben

------------------
preben

preben

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Preben og Estland, som ligger os tæt på hjertet, som I ved.

Der har så vidt jeg husker været 2 indlæg om emnet. Det ene var nemlig mit hvor det var shellak, som nu på 17. år fungerer, så vi ikke skal hugge en skorsten midt i stuen ned. Ingen lugtgener, ikke syns-gener - så det har bare været genialt, men selvfølgeligt fordi løbesoden var stoppet inden da.

Hvad Ida skrev må hun selv kommenterer, men vores dejlige farvehandler siger, må jo stå for hendes regning.

Så Ida - vi venter...... smile

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Preben.

Jeg vil tro at du kan finde polly filla plet forsegler i estland - den er på spray.

Hvad isolergrund som så består af, der bliver jeg dig svar skyldig.
Du kan dog prøve at skrive en mail [email protected] jeg ved de har noget eksport til estland - og de bør kunne hjælpe dig.

Hilsen
Ida
farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Tak for dit svar ida, jeg vil proeve at ctc
dem. preben

------------------
preben

preben

Hej med jer

Jeg har en svoger som er maler han sagde til mig at jeg skulle prøvet at tapesere noget sølvpapir på med alm. tapetklister. Vi havde meget løbesod, og efter 4,5 år. er der ikke en eneste plet eller noget.

Lars

Ole Kielstrup
Hej til alle jer, der har proevet paa at hjaelpe os, med loebesod.
Vi har nu isoleret skorstenen oppe paa loftet
med mineral uld (hedder det tror jeg) og soelvpapir(som man bruger til sauna)
og efter det, har vi ikke mere loebesod paa 1.sal det der var, er toerret ind.
MVH Preben

------------------
preben

preben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også