Køkkenkværn + hot/cold water dispenser

Nu er mine køkkenplaner ved at røre lidt på sig igen!! Vi overvejer stadig nyt køkken, men nu skal der vist snart ske noget smile Så begynder man jo at se se omkring, hvad der findes på markedet og en af de ting jeg falder over kan næsten blive et must i disse tider, hvor skraldet kun bliver tømt hver 14. dag - en KØKKENKVÆRN. En smart sag synes jeg, men hvad siger ldsfolket? Og må indrømmer har kigget på udenlandske sider, da det er lidt pebrede priser her i landet :twisted: Ca. halvpris over nettet :shock: Er der noget man skal være opmærksom på? Så som pakken ikke består af alt, så der skal købes ekstra dele og hvor kraftig skal man vælge den?HOT WATER DISPENSER hvad mener I om denne sag? Den er lidt smart ,synes jeg, men kan det betale sig? Man kan undvære elkedlen og vandet skal formodentlig? ikke løbe for at få koldt vand. Det ligner lidt en almindelig vandhane, men det er vel en ekstra vandhane man har på vasken eller hvad? Det blev lidt knudret, men håber på respons.

Vibeke
Nu er mine køkkenplaner ved at røre lidt på sig... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Thomp: Dvs vi skal tænde elkedlen 10 gange om dagen for den samme pris - jeg skal til at tælle biggrin
Gug: Om affaldet ryger med kloakvandet eller i skraldespanden og den vej ud(har ingen kompost i haven :oops: ) er en vurderingssag, hvad der er værst.
Kværnen er den som interesserer mig mest, quookeren er en lidt dyr investering, derfor som sagt på jagt på nettet - irriterende man ikke kan bruge den amerikanske udgave så var det halv pris på begge varer, men sådan er der jo så meget.
Nogen som kender nogle gode sider??

Mvh

Vibeke
For nolge år siden læste jeg at man hos kommunerne ikke er glade for køkkenkværner, enkelte forbyder den slags. Det er som sagt en større belastning af vores rensningsanlæg og måske miljøet. Mere mad via kloakken giver flere fede rotter.
Spørg jeres kommuner.
Med en køkkenkværn slipper man ikke for køkkenaffald, hvad med glas, metal, plastik osv. De skal fortsat i affaldspanden under vasken med madrester som sidder på delene. Og køkkenkværnen skal renses for fastsiddende madrester - velbekomme.
Gør som os: Gå ud med køkkenaffaldet dagligt i små poser, det ligger ikke og lugter og det er lettere fylde renovationsækken op med små poser end med store poser.

Vandkogeren under køkkenbordet tiltaler mig meget, men prisen er høj - øv.

 

Jeg har hørt at kværnen knuser det så fint, at der netop ikke skulle være noget til rotterne :? Ja, ud med affaldsposen hver dag, men så lugter de jo bare i skraldespanden udenfor 8) Nå, det hele er stadig på undersøgelsesstadiet.

Mvh

Vibeke
Vibeke: nej - du kan tænde for elkedlen i 10 minutter for samme pris (hvis den bruger 1500 W) smile Så hvis kedlen er tændt i mindre end 10 minutter dagligt vil det stensikkert være dyrere at bruge Quookeren. Hvis kedlen er tændt mere end 10 minutter/dag afhænger det af, hvor meget af vandet, du bruger til teen, og hvor meget, du hælder i kloakken biggrin Når du nu er i gang med at tælle kan du jo tømme kedlen i et målebæger i stedet for vasken (men husk at vente, til vandet er kølet af :wink: ), så du kan se, hvor meget af te-vandet, du koger uden at bruge (det, som Quookeren sparer dig for). Hvis du kan koge den mængde på 10 minutter i elkedlen er kedlen mest økonomisk.

Eller også skal du bare tage stilling til, om du vil have sådan en dims og har råd til at betale prisen :lol:

Handyman: Af linket her fremgår det blandt andet, at
"Miljøstyrelsen har ingen indvendinger mod køkkenkværnen men har lagt det op til hver enkelt kommune at afgøre, om de tillader, at man installerer en."
Til ThomP, hovsa den overså jeg... fint nok, så er det vel op til enkelte at, spørge/ikke spørge om tilladelse at indstallere en køkkenkværn.
Jeg håber ikke mht vandrensninganlæggene at, køkkenkværnen bliver "alle-må-eje-sådanne-en-dille"
Det dur heller ikke at, alle må og skal eje en SÜVer.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis