Skift af dyser og hjullejer.

Jeg har en golf 3 hvor der på topstykket er 2 dyser (tror jeg det hedder) der er utæt og skal skiftes, og så er det højre hjulleje slidt og skal også skiftes.

Da jeg inden for et halvt år har brugt knap 20.000kr i reperationer osv, vil jeg høre om det er muligt selv at skifte den slags???

Jeg har købt haynes bog om golf 3, men læste lige et indlæg her, at man ikke altid kan stole på bogen.

Nogen der har erfaring med den slags og er det til at gøre uden at det tager for mange år for en gut som ikke har den store snus forstand på biler??

du har altid tid til at vente.....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er hjullejer der skal præsses i (og ud) så sparer du ikke meget ved at gøre det selv, det er svært, de bruger en bænkpresse på værkstedet, og den der satans centermøtrik kan sidde djævelsk fast (trykluftværktøj af en vis kvalitet skal bruges).

Jeg tror nu nok du kan stole på den engelske manual mht. denne reparation.
20.000 kr., lyder som en bil der har passeret midten af livet. Håber ikke du stadig afdrager, det er det jeg hygger mig over med gamle biler, 1000 kr. til reservedele, hmm, andre folk giver op til 3 gange så meget om måneden som jeg giver een gang om året. MHT dyser, så ved jeg ikke hvad du beskriver, men er det noget hvor topstykket skal af, så er det jo nok værksted igen.

Geografi kære breezer, hvor kommer du fra.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Holstebro er byen hvor jeg kommer fra, så der er sgu langt til roskilde, hvis det var fordi at du ville kigge på det, og jo jeg afdrager sgu stadig på lortet desværre. Overvejer også seriøst at sælge den for at slippe for mere bøvl...

Men så må jeg jo nok til et værksted igen igen igen igen :evil:

du har altid tid til at vente.....
Hej

Der er jo et par andre muligheder, har dog ikke prøvet nogen af dem selv, men der er penge at spare ved at lade bilen lave i tyskland. En anden mulighed som jeg også kun har hørt om er polske værksteder. Nogle henter faktisk bilen, men det kræver nok større reparationer end din. I øvrigt har jeg haft rigtig meget glæde af Haynes til min polo. Husk at de fleste reparationer/vedligeholdelse faktisk er ret simple procedure som du kan lave selv. Bare lidt ærgeligt at du står med to problemer som typisk ikke er "gør det selv"

mvh Anders
Breezer - kan anbefale dig AutoTorben på Gartnerivej. Han laver ikke mere, end der skal til (faktisk har han flere gange undladt at reparere det, jeg har bedt om, for "det var ikke nødvendigt"). Således kører poloen stadig på originale klodser bagpå (efter 260.000 hurtige km).
- og eh...har du allerede ofret så meget på skidtet, så er det vel begrænset hvad der kan komme mere???? Med mindre den er søndertunet.

Har haft en 3'er - hamrende pålidelig, men moden til omlakering efter 4 år (forbistrede vandbaserede lak).

Mvh.

Jan R.
Jeg bruger faktisk AutoTorben, men som jeg skrev tidligere, så har jeg brugt alt for mange gryn på reperationer, og så ville jeg jo gerne spare lidt, hvis det var muligt. Og ja det er en pålidelig vogn. Den starter hver gang, og jeg er da også glad for den, lige bortset fra alt det den har fejlet.

Men det burde også snart være det sidste. Der kan da ikke blive ved med at komme rep på den. :roll:

du har altid tid til at vente.....
Hej de ting du skriver om om du selv kan skifte det ... det kan du let det kræver nu ikke meget værktøj dog lige ud over det presser til hjullejet men atl det andet kan du let gøre selv
mvh lars

Rigtig Mænd gør det \"selv\" www.liften.dk stedet for gør-det-selv bilfloket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis