Sæbebehandling Sika 3 31-08-2005 16:00 Kan man selv lave sæben til at behandle et bøgetræsbord? Hvilken sæbe skal man bruge og hvordan er måleforholdene? Mvh. Lene 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
boso 920 8410 31-08-2005 16:19 sæbespåner blandet med lidt vand. Så er du godt hjulpet på vej. Bruger ikke selv et eksakt blandingsforhold, men saster på en tyk gang sæbevand. Det plejer at virke. God arbejdslyst
Firelife 2 2800 15-12-2019 11:10 Hej jeg laver selv linoliesæbe ved at syde den med kaustisk soda. Det er nemt og produktet bliver meget lækkert. Hvis du ønsker viden om FIRE - Financiel independense retire early så se min hjemmeside https://firelife.dk Jeg skriver om alverdens gør det selv projekter, som har det formål at spare penge og give livsindhold
Rantzau 4695 2970 15-12-2019 11:25 Du risikerer at rødfarve bøg med kautisk soda hvis ikke sæben er lavet omhyggeligt. Lav først en prøve på undersiden af bordet med sæben.Du skal også være meget omhyggelig med din hjemmelavede sæbes pH værdi er faldet tilstrækkeligt. Sæbesydning kræver en vis indsigt og rutine. Det undgår du med færdige sæbespåner med et højt lanolinindhold.
Firelife 2 2800 15-12-2019 11:32 Jeg har skrevet hvordan man gør her: https://firelife.dk/saadan-laves-koldroert-saebe/Hvis man gerne vil lære det fysisk, kan man tilmelde sig workshoppen https://firelife.dk/laer-at-lave-saebe-paa-workshop-i-gladsaxe/Det er virkelig ikke ret svært og selvfølgelig skal pH tjekkes. Det siger sig selv ... Hvis du ønsker viden om FIRE - Financiel independense retire early så se min hjemmeside https://firelife.dk Jeg skriver om alverdens gør det selv projekter, som har det formål at spare penge og give livsindhold
Rantzau 4695 2970 15-12-2019 12:57 Lene spurgte til sæbebehandling af et bøgetræsbord - ikke sæbefremstilling fra bunden.Desuden vil ingen møbelsnedkere anbefale hjemmelavede produkter, med mindre det er helt sikkert og afprøvet i praksis.Lene vil få et godt og sikkert resultat ved at anvende færdige sæbespåner med et højt lanolinindhold, anvendt som boso anbefaler.... sæbefremstilling vil jeg anbefale som et særskildt projet hvis lysten melder sig.
uldal 6695 6500 15-12-2019 16:17 Ganske almindelig sæbespåner i tykkere konsistens. Når der senere kommer Randers osv af brug, vasker su blot over igen. Giv en omgang tre-fire gange årligt, så er træet mættet.