Hjælp til skrivebord!

Hejsa!

Håber jeg kan få lidt hjælp til mit nye skrivebord som jeg selv har tænkt mig at lave. Er ny i gør-det-selv sammenhæng så det skal helst være så basalt som muligt.

Jeg har et hul på 102x60 cm, hvori jeg gerne vil have sat et skrivebord uden ben op. Den ene af siderne udgøres af et skab, hvorfor der ikke kan sættes noget op til at holde bordpladen der. Tænkte derfor på at sætte et enkelt bordben op der og så ellers sætte hyldeknægte eller hvad man nu kalder det op på de to andre sider. Hvad mener i om dette?

Derudover er jeg i tvivl om hvilke materialer jeg skal anvende. Vil en spånplade være rigeligt eller bør jeg vælge noget andet. I så fald hvad?

I det hele taget kunne jeg godt tænke mig udførligt at vide, hvad jeg bør købe i byggemarkedet - både mht. skruer, bordplade og ophæng/hyldeknægte.

Håber i kan hjælpe en gør-det-selv nybegynder.

Morten
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke skal sidde på skrivebordet, kan du snildt montere det på siden af et skab!
Sæt en liste på - f.x. 60x25 mm og bolt den fast (bræddebolte - min. 4 stk). Og skru en tilsvarende liste på i væggen eller hvad du nu har på den anden side.
Jeg ville vælge en køkkenbordplade i massivt træ - de har formentlig en rest til at stå i byggemarkedet. Køkkenbordpladen har tilpas stivhed til at ligge uden understøtning (hvis du ikke lige sætter en 21 tommer monitor midt på bordet).

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis