Fiberbelysning hvordan?

Har siddet og kigget lidt på fiberbelysning f.eks sådan noget som dette:
http://www.roblon.dk/en/roblon_fiber_optics/fiber_optics_lighting/products/standard_kits/
Skal man når sådan noget monteres, have adgang til loft (det har jeg ikke), for at trække fiberne over loftet. Kan man "bare" bore hullerne hvor fibrene skal gå ud, og så på en eller anden smart måde trække fibrene over loftpladerne. Gider heller ikke sænke mit loft smile
Har siddet og kigget lidt på fiberbelysning f.eks... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der ligger en lampeforretning på Jyllingevej i Rødovre(Ligro Lighting, der har en del af disse systemer. Jeg vil tro, de også kan fortælle om installationen.

Hvis du ikke kan komme til oversiden af loftet tror jeg, du får svært ved at "fange" trådene, - det er jo nogle små bitte huller, lyslederen har brug for. Men i teorien kan det vel godt lade sig gøre - du kan evt. sætte fiberen fast på ryggen af en kakerlak eller en myre og så holde noget mad op gennem hullet :lol:
Du skal sætte selve boxen hvor du kan komme til den, da pærer også skal skiftes herfra. Hvis du er ved at sætte nyt loft op, så trækker du fiberne rundt når du har lavet alt isolering osv eller også passer du meget på når du laver resten. Så skal du trække fiberne ud hvor du vil have dem og så bore huller efterhånden som du sætter loft op og såtrækker du fiberen igennem hullet. tilsidst sætter du en slags prob på enden af lederen og op i hullet som så holder fiberen på plads.

Dog hvis det er et stort opråde skal du bruge mange da det ellers ser fesent ud efter min mening.

\René
Tak for forslagene, den med kakerlakken var sku god biggrin. Bor selv på Jyllingevej, så har ikke så langt til Ligro, hvis det er den i krydset Jyllingevej/Rødovrevej du tænker på smile. Tror jeg vil høre dem, ellers vil jeg prøve at lave det som zink-brian forslår, med at hænge nogle loftsplader op i kæder (det gør det vist lidt nemmere).
Det med pladen som Brian skriver er også en god ide, evt med nogen kroge, jeg har for lang tid siden også lavet det hos en kunde bare med lysstof rør. Disse monteret jeg på loftet hele vejen rundt og til sidst lavede vi en pladen der gad luft hele vejen rundt og hængte den op. Det tog det grimme lys fra lysstof rørene men gad fedt lys ned af kunden malerier hele ven rundt i lokalet.

Nå men smid lige et billed hvis du finder på noget så vi kan se det til sidst wink
skal nok smide et pic op når det engang kommer op, men nu er jeg ikke verdens hurtigeste handyman, så det kan godt være der går et stykke tid smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også