ny garage

Hejsa

Skal have bygget en ny garage, 60 m2, skal være i træ (klink,malet) problemet er at soklen (er lavet) ligger 0,5 m fra skel, og ca. 0,5 under nabogrundens niveau. Så det er noget med ensidet hældning, eller en anden form for tagkonstuktion. Målene er 10 x 6 m, de 10 m er langs nabogrunden!
Garagen ligger i forbindelse med et nybygget skagenhus.
Nogen der har prøvet noget ligende, billeder og gode råd er meget velkomne.
confused
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra 6125

Hejsa

Skal have bygget en ny garage, 60 m2, skal være i træ (klink,malet) problemet er at soklen (er lavet) ligger 0,5 m fra skel, og ca. 0,5 under nabogrundens niveau. Så det er noget med ensidet hældning, eller en anden form for tagkonstuktion. Målene er 10 x 6 m, de 10 m er langs nabogrunden!
Garagen ligger i forbindelse med et nybygget skagenhus.
Nogen der har prøvet noget ligende, billeder og gode råd er meget velkomne.
confused


Jeg vil da starte med at du kigger på den byggetillaelse du har. Den må beskrive hvordan huset skal bygges i sin grundform. At den ligger under naboens terræn gør måske at du kan få lidt mere højde på end ellers. Det jeg tænker på er jo hvordan grænseflladerne (det skrå højde grænseplan) for bebyggelsen er.. Der er noget med op i 2,5 meters højde og vandret ind i 2,5 herefter op i 45 grader. Hvis jeg husker ret... Ud over dette er der forskellige andre afgrænsninger

Så kig på byggetilladelses tegningen. Scan den gerne ind så skal der nok komme mere præcise svar.... Altså omkring selve opbygningen af din væg i stolper osv. Hvilket også er beskrevet en del gang herinde.. brug evt søgefunktionen..

MVH Njord
Citat fra njord

Jeg vil da starte med at du kigger på den byggetillaelse du har. Den må beskrive hvordan huset skal bygges i sin grundform. At den ligger under naboens terræn gør måske at du kan få lidt mere højde på end ellers. Det jeg tænker på er jo hvordan grænseflladerne (det skrå højde grænseplan) for bebyggelsen er.. Der er noget med op i 2,5 meters højde og vandret ind i 2,5 herefter op i 45 grader. Hvis jeg husker ret... Ud over dette er der forskellige andre afgrænsninger

Så kig på byggetilladelses tegningen. Scan den gerne ind så skal der nok komme mere præcise svar.... Altså omkring selve opbygningen af din væg i stolper osv. Hvilket også er beskrevet en del gang herinde.. brug evt søgefunktionen..


Det er korrekt med 2,5 meter i højden i forhold til naboens terræn 2,5 meter inde på min grund. Derudover skal der være 2 porte, med indkøsel på langsiden (sjovt nok). Ellers ingen krav. Jeg har fået istøbt gevindstænger i soklen til fastgørelse, så det ikke blæser vækbiggrin .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også